Ferm BCM1020 Uživatelský manuál

Typ
Uživatelský manuál
WWW.FERM.COM
EN
DE
NL
FR
ES
PT
IT
SV
FI
Original instructions 03
Übersetzung der Originalbetriebsanleitung 09
Vertaling van de oorspronkelijke gebruiksaanwijzing 16
Traduction de la notice originale 22
Traducción del manual original 29
Tradução do manual original 36
Traduzione delle istruzioni originali 43
Översättning av bruksanvisning i original 49
Alkuperäisten ohjeiden käännös 55
Oversættelse af den originale brugsanvisning 61
Eredeti használati utasítás fordítása 67
Překlad püvodního návodu k používání 72
Prevod izvirnih navodil 78
Preklad pôvodného návodu na použitie 85
Tłumaczenie instrukcji oryginalnej 91
Originalios instrukcijos vertimas 98
Instrukciju tulkojums no oriģinālvalodas 105
Μετάφραση του πρωτοτύπου των οδηγιών χρήσης 111
BCM1020
DA
HU
CS
SK
SL
PL
LT
LV
EL
72
CS
CS
NABÍJEČ BATERIÍ
Před použitím nabíječe baterií si
pečlivě přečtěte instrukce!
Naučte se znát svůj přístroj
Před použitím nabíječe baterií si pečlivě
přečtěte instrukce, zejména bezpečnostní
předpisy. Dodržujte instrukce k údržbě, abyste
zajistili, že váš přístroj bude vždycky správně
pracovat. Než začnete s přístrojem pracovat,
seznamte se s jeho ovládáním a ujistěte se,
že budete vědět jak jej v případě nouze rychle
vypnete. Ponechte si tento uživatelský manuál
a ostatní dokumenty, dodané s tímto přístrojem,
pro budoucí potřebu.
Určené použití
Tato nabíječka BCM1020 je nabíječka s
impulsním udržovacím nabíjením (čip v
softwaru) vhodná pro nabíjení a udržovací
nabíjení následujících nabíjecích olověných
akumulátorů s elektrolytem s napájecím
napětím 6 nebo 12 V, AMG akumulátorů,
olověných akumulátorů, akumulátorů pro
plavidla (mořská) nebo gelových akumulátorů:
• Pro akumulátory automobilů a motocyklů s
napájecím napětím 12 V/6 V s kapacitou 8 -
180 Ah.
Můžete také regenerovat vybité akumulátory (v
závislosti na typu akumulátoru). Tato nabíječka
je vybavena ochranným obvodem proti jiskření
a přehřívání. Jakékoli nestandardní nebo
nesprávné použití ruší platnost záruky. Výrobce
neodpovídá za škody způsobené nesprávným
použitím. Toto zařízení není určeno pro
komerční použití.
Poznámka: Tato nabíječka není vhodná pro
nabíjení
elektrických vozidel se zabudovaným nabíjecím
akumulátorem.
Obsah
1. Údaje
2. Bezpečnost
3. Obsluha
4. Údržba
1. ÚDAJE
Technické specifikace
Vstupní napětí 230 V, střídavé, 50 Hz
Jmenovité výstupní napětí 6 V/12 V
Nabíjecí proud 2 A, 6 A, 12 A
Typ akumulátoru s napájecím napětím 12
V/6 V a s kapacitou
8 - 180 Ah
Toto zařízení je opatřeno ochranou proti
přetížení pomocí tepelné pojistky, která
se zapne, jakmile dojde k vypnutí spínače
elektřiny.
Popis dílů
1. Tlačítko digitálního displeje
2. Tlačítko typu akumulátoru
3. Tlačítko zapnutí nabíječky
4. Pojistka s krytem
5. Propojovací kabel svorky „+“ (červený)
6. Svorka „-“ (černá)
7. Svorka „+“ (červená)
8. Propojovací kabel svorky „-“ (černý)
9. Napájecí kabel
10. Digitální displej
Obsah balení
S vaším nabíječem baterií je dodáno
následující:
1 Sada bateriových svorek
1 Manuál
1 Záruční list
2. BEZPEČNOST
Vysvětlení symbolů
V tomto manuálu jsou použity následující
symboly:
Pečlivě si přečtěte instrukce
V souladu s hlavními aplikovatelnými
bezpečnostními normami evropských
směrnic
73
CS
CS
Označuje riziko zranění osob, ztrátu
života či poškození nástroje v případě
nedodržení instrukcí, uvedených v
tomto manuálu.
Označuje nebezpečí elektrického
šoku.
Upozorňuje na riziko exploze
Závadný a/nebo k likvidaci určený
elektrický či elektronický přístroj musí
být odevzdán do příslušného sběrného
místa k recyklaci.
Zabraňte přístupu dětí k tomuto
zařízení!
• Zabraňte ohrožení života a riziku zranění z
důvodu nesprávného použití!
• Nepoužívejte toto zařízení, došlo-li k
poškození kabelů, napájecího kabelu nebo jeho
zástrčky. Poškozený napájecí kabel představuje
smrtelné nebezpečí úrazu elektrickým proudem.
• Opravu poškozeného napájecího kabelu
svěřte pouze autorizovanému servisu
nebo školeným profesionálům! Je-li nutné
provedení opravy, kontaktujte prosím nejbližší
autorizovaný servis.
• Riziko úrazu elektrickým proudem!
U akumulátorů trvale namontovaných
ve vozidlech vždy ověřte, zda je u vozidla
vypnuto zapalování! Vypněte zapalování a
zaparkujte vozidlo pomocí ruční parkovací
brzdy (například automobil) nebo upevňovacího
lana (například elektrické plavidlo)!
• Riziko úrazu elektrickým proudem!
Před připojením nebo odpojením svorek
od akumulátoru vždy odpojte nabíječku od
elektrické sítě.
• Nejdříve připojte svorku, která nebude
připojena na kostru.
• Připojte druhou svorku na kostru vozidla
v dostatečné vzdálenosti od akumulátoru a
palivového potrubí. Potom pouze připojte
nabíječku k elektrické síti.
• Po ukončení nabíjení odpojte nabíječku od
elektrické sítě.
• Riziko úrazu elektrickým proudem!
Dotýkejte se svorek propojovacích
kabelů („-“ a „+“) pouze za izolované
části!
• Riziko úrazu elektrickým proudem!
Proveďte řádné připojení k akumulátoru a k
elektrické zásuvce, které je zcela chráněno
před vlhkostí.
• Riziko úrazu elektrickým proudem!
Provádějte sestavení, údržbu a servis této
nabíječky pouze v případě, je-li odpojena od
elektrické sítě!
• Riziko úrazu elektrickým proudem! Jakmile
je proces nabíjení dokončen, u akumulátorů
trvale instalovaných ve vozidlech nejdříve
odpojte záporný propojovací kabel (černý)
nabíječky od záporného pólu akumulátoru.
• Nenechávejte děti a batolata bez dozoru v
blízkosti nabíječky!
• Děti ještě nejsou schopny posoudit potenciální
nebezpečí při manipulaci s elektrickými přístroji.
Stále dávejte pozor na děti, aby bylo zaručeno,
že si s tímto zařízením nebudou hrát.
• Toto zařízení může být používáno dětmi
staršími 8 let, a také osobami se sníženými
fyzickými, smyslovými nebo duševními
schopnostmi, nebo s nedostatkem zkušeností
a znalostí, pokud je jim zajištěn dohled nebo
pokud jsou zaškoleni v bezpečném použití
tohoto zařízení a pokud pochopily související
rizika.
• Riziko exploze! Chraňte se před
vysoce výbušnou směsí vodíku
a kyslíku! Během nabíjení a udržovacího
nabíjení může z akumulátoru unikat plynný
vodík. Směs plynného kyslíku a vodíku je
vysoce výbušná. Kontakt s otevřeným ohněm
(plameny, uhlíky nebo jiskry) způsobí výbušnou
reakci! Provádějte nabíjení a udržovací nabíjení
v dobře větrané místnosti chráněné před
povětrnostními vlivy. Ujistěte se, zda se během
nabíjení a udržovacího nabíjení nenachází v
blízkosti žádný otevřený plamen!
• Nebezpečí exploze a riziko požáru! Ujistěte
se, zda při použití nabíječky nehrozí žádná
možnost vznícení výbušných nebo hořlavých
materiálů, jako jsou například benzín nebo
rozpouštědla!
• Výbušné plyny! Vyvarujte se plamenů a
jiskření!
• Při nabíjení zajistěte odpovídající větrání.
74
CS
• Při nabíjení umístěte akumulátor na dobře
větrané místo. Ignorování tohoto pokynu může
vést k poškození tohoto zařízení.
• Riziko exploze! Zajistěte, aby se
kladný propojovací kabel nedostal
do kontaktu s palivovým systémem (například
palivové hadičky)!
• Riziko poleptání! Dostanete-li se do kontaktu
s akumulátorem, chraňte si oči a pokožku před
poleptáním způsobeným elektrolytem!
• Používejte ochranné brýle, oděv a rukavice
odolné proti elektrolytu! Dostanou-li se vaše
oči nebo pokožka do kontaktu s kyselinou z
akumulátoru, okamžitě opláchněte zasažené
místo velkým množstvím čisté vody a ihned
vyhledejte lékařské ošetření!
• Při připojování nabíječky k akumulátoru
zabraňte způsobení zkratu. Připojujte záporný
propojovací kabel pouze k záporné svorce
akumulátoru nebo ke kostře vozidla. Připojujte
kladný propojovací kabel pouze ke kladnému
pólu akumulátoru!
• Před připojením k elektrické síti si ověřte, zda
napájecí napětí v síti odpovídá požadovanému
napětí 230 V (střídavé) s frekvencí 50 Hz,
nulovým vodičem, pojistkou 16 A a jističem
ELCB (proudový jistič)! Ignorování tohoto
pokynu může vést k poškození tohoto zařízení.
• Nepokládejte tuto nabíječku do blízkosti ohně
a zdrojů tepla. Nevystavujte ji dlouhodobě
působení teploty vyšší než 50 °C! Výstupní
výkon nabíječky při vysokých teplotách
automaticky poklesne.
• Při práci s touto nabíječkou se ujistěte, zda
nedošlo prostřednictvím šroubů k žádnému
poškození palivových hadiček, elektrických
vodičů, hadic na olej a vodu! Při nedodržení
tohoto pokynu hrozí riziko vážného nebo
smrtelného zranění!
• Používejte tuto nabíječku pouze s dodanými
originálními díly!
• Nezakrývejte tuto nabíječku žádnými
předměty! Ignorování tohoto pokynu může vést
k poškození tohoto zařízení.
• Chraňte povrch elektrických kontaktů
akumulátoru před zkratem!
• Používejte tuto nabíječku jen k nabíjení
a udržovacímu nabíjení nepoškozených
olověných akumulátorů s napájecím napětím 6
V/12 V (s elektrolytem či gelem)!
• Jiné materiály by mohly způsobit poškození.
• Nepoužívejte tuto nabíječku pro nabíjení nebo
udržovací nabíjení baterií, které nemohou být
nabíjeny. Jiné materiály by mohly způsobit
poškození.
• Nepoužívejte tuto nabíječku pro nabíjení nebo
udržovací nabíjení poškozených nebo zmrzlých
akumulátorů! Jiné materiály by mohly způsobit
poškození.
• Před připojením nabíječky si prostudujte
originální pokyny pro použití této nabíječky,
kde naleznete pokyny pro její údržbu! Při
nedodržení tohoto pokynu hrozí riziko zranění
nebo poškození tohoto zařízení.
• Před připojením této nabíječky k akumulátoru,
který je trvale připojen k vozidlu, postupujte
podle pokynů určených pro obsluhu vozidla,
kde naleznete informace týkající se elektrické
bezpečnosti a údržby!
• Při nedodržení tohoto pokynu hrozí riziko
zranění nebo poškození tohoto zařízení.
• Není-li tato nabíječka používána, z důvodu
ochrany životního prostředí ji odpojte od
napájecího zdroje! Nezapomínejte, že
pohotovostní provozní režim také spotřebovává
elektrickou energii.
• Vždy dávejte pozor a stále pečlivě sledujte,
co provádíte. Vždy pracujte velmi opatrně a
nepoužívejte tuto nabíječku, nejste-li v pořádku
nebo necítíte-li se dobře.
3. OBSLUHA
Před prováděním jakékoli práce
na této nabíječce odpojte zástrčku
napájecího kabelu od síťové zásuvky. Riziko
úrazu způsobeného elektrickým proudem!
Riziko způsobení hmotných škod! Riziko
zranění osob.
Vlastnosti výrobku
Toto zařízení je určeno pro nabíjení různých
akumulátorů typu SLA (akumulátory s
elektrolytem), které jsou používány zejména
ve vozidlech, motocyklech a některých dalších
vozidlech. Může se například jednat o tyto
akumulátory: WET - (s tekutým elektrolytem),
GEL - (s gelovým elektrolytem) nebo AGM
(s látkou absorbující elektrolyt). Speciální
funkce tohoto zařízení (také nazývaná jako
„tříúrovňová strategie nabíjení“) umožňuje
nabíjení akumulátoru téměř na 100 % jeho
kapacity. Tato nabíječka může být stále
připojena k akumulátoru po libovolně dlouhou
75
CS
dobu, aby akumulátor stále udržovala v
optimálním stavu.
Připojování
• Před nabíjením a udržovacím nabíjením
akumulátoru, který je trvale namontován ve
vozidle, nejdříve odpojte propojovací záporný
kabel (černý) od záporné svorky akumulátoru.
Záporný kabel je obvykle připojen ke kostře
vozidla.
• Potom odpojte kladný propojovací
kabel vozidla (červený) od kladného pólu
akumulátoru.
• Teprve nyní připojte svorku kabelu
nabíječky „+“ (červená) [7] na kladnou svorku
akumulátoru „+“.
• Připojte svorku „-“ (černá) [6] k záporného
pólu akumulátoru „-“. Připojte napájecí kabel
nabíječky [9] k příslušné síťové zásuvce.
Poznámka: Budou-li svorky kabelů připojeny
správně, na displeji bude zobrazeno napětí a
rozsvítí se heslo „připojeno“. Bude-li zapojení
provedeno obráceně, na displeji bude
zobrazena hodnota 0.0 a heslo „připojeno“ se
nerozsvítí.
Odpojování
• Odpojte napájecí kabel zařízení od síťové
zásuvky.
• Odpojte svorku „-“ (černá) [6] od záporného
pólu akumulátoru „-“.
• Odpojte svorku „+“ (červená) [7] od kladného
pólu akumulátoru „+“.
• Znovu připojte kladný propojovací kabel
vozidla ke kladnému pólu akumulátoru.
• Znovu připojte záporný propojovací kabel
vozidla k zápornému pólu akumulátoru.
Volba režimu nabíjení
Pomocí různých režimů nabíjení můžete
nabíjet různé akumulátory při různých teplotách
okolního vzduchu. Ve srovnání s běžnými
nabíječkami disponuje toto zařízení speciální
funkcí pro opětovné použití vybitých nabíjecích
akumulátorů. Můžete znovu nabít zcela vybitý
nabíjecí akumulátor. Bezpečný nabíjecí proces
zaručuje ochranu proti nesprávnému zapojení
a zkratu. Integrovaný elektronický systém
nezapne tuto nabíječku ihned po připojení
k akumulátoru, ale pouze po zvolení režimu
nabíjení. Jakmile budou svorky propojovacích
kabelů připojeny k akumulátoru a nabíječka
bude připojena k síťové zásuvce, na digitálním
displeji [10] bude zobrazeno „Připojeno“.
Po zvolení režimu nabíjení bude na displeji
zobrazeno „Nabíjení“. Jakmile bude nabíjení
ukončeno, na displeji bude zobrazeno „Nabito“.
Nepřetržitě osvětlený displej, není-li akumulátor
zcela nabitý, upozorňuje na závadu.
• V takovém případě zkontrolujte správné
připojení svorek ([6], [7]) k akumulátoru a zda
došlo k zvolení správného typu akumulátoru.
Jestliže displej stále svítí, akumulátor může být
poškozen .
Tlačítko digitálního displeje [1]: Používejte
toto tlačítko pro přepínání mezi digitálním
zobrazením napětí a procentuálního nabití
akumulátoru (Akumulátor %). Používejte toto
tlačítko pro přepínání mezi následujícími
zobrazeními:
- Akumulátor %: Indikuje úroveň nabití
připojeného akumulátoru v procentech.
- Napětí: Indikuje napětí připojeného
akumulátoru.
- Alternátor %: Výstupní výkon v procentech.
Tlačítko typu akumulátoru [2]: Používejte
toto tlačítko pro nastavení typu nabíjeného
akumulátoru. Můžete zvolit různé typy
akumulátorů. Před zahájením procesu
nabíjení musí být naprosto správně zvolen typ
akumulátoru:
- Běžné 12 V: Tyto akumulátory (olověné
s elektrolytem) jsou obvykle používány
v automobilech, nákladních vozidlech
a motocyklech. Tyto akumulátory jsou
opatřeny krytkami pro odvětrání a jsou
často opatřeny nálepkou „Malé nároky
na údržbu“ nebo „Bez údržby“. Tento typ
akumulátoru je určen pro rychlý přenos
energie (například startování motoru).
Běžné akumulátory nesmí být používány
pro aplikace „Hluboký cyklus“.
- Hluboký cyklus 12 V: Tyto akumulátory
jsou často opatřeny nálepkami „Hluboký
cyklus“ nebo „Lodní“. Tento typ
akumulátoru je obvykle větší než jiné typy
akumulátorů. Dodává méně krátkodobé
energie, ale přenáší tuto energii déle. Tyto
akumulátory vydrží velký počet vybíjecích
cyklů.
- AGM/Gel 12 V: Akumulátor typu AGM je
obvykle kvalitní akumulátor typu Hluboký
cyklus. Tyto akumulátory vykazují nejlepší
76
CS
provozní životnost, jsou-li nabity dříve,
než budou vybity na více než 50 %.
Jsou-li zcela vybity, vydrží zhruba 300
nabíjecích cyklů. Akumulátory typu GEL
jsou podobné akumulátorům typu AGM.
Nabíjecí napětí je nižší než u ostatních
olověných akumulátorů s elektrolytem.
Použití nesprávné nabíječky pro nabíjení
akumulátorů typu GEL způsobí snížení
výkonu a zkrácení provozní životnosti.
- Běžné 6 V: Zvolte tento režim pro běžné
akumulátory s napájecím napětím 6 V.
Tlačítko zapnutí nabíječky [3]: Používejte
toto tlačítko pro přepínání mezi následujícími
volbami.
- Rychlé nabíjení: nabíjení probíhá rychle
(doporučeno při nízkých venkovních
teplotách a v zimě)
- Normální nabíjení: normální proces
nabíjení (normální rychlost)
- Start: Dodává 75 A pro přemostění slabého
nebo vybitého akumulátoru při pomocném
startování motoru.
Pozor: Tento režim může být vyvolán pouze
odpojením zástrčky napájecího kabelu [9] od
sítě.
Pomocné startování
VAROVÁNÍ! Vždy zajistěte, aby
byla všechna popsaná zapojení
provedena ve správném pořadí.
V jiném případě by mohlo dojít k poškození
elektronického systému vozidla. Nedodržíte-li
uvedenou specifikaci, budete jednat na vlastní
odpovědnost a budete odpovídat za všechna
rizika.
Pozor: Tato funkce není vhodná pro
akumulátory s kapacitou menší než 45 Ah.
Tato funkce by mohla poškodit akumulátory s
kapacitou
menší než 45 Ah.
Vozidla se vznětovými motory a zejména
motory s velkým zdvihovým objemem vyžadují
pro pomocné startování proud vyšší než 75 A.
Poznámka: Tato nabíječka disponuje
analytickým programem na ochranu
akumulátoru před poškozením (například
sulfatace nebo rychlé poklesy napětí), a to
zejména při pomocném startování motoru.
Toto zařízení neprovede zapnutí v režimu
pomocné startování u velmi vybitého nebo
velmi zatíženého akumulátoru, aby byla
zajištěna jeho ochrana. Během tohoto procesu
je akumulátor již nabíjen nižšími hodnotami
proudu (svítí indikátory nabíjení). Na displeji
bude stále zobrazena hodnota „0“. V tomto
případě nemůže být funkce pomocného
startování použita. Tak je akumulátor chráněn
před poškozením. Potom musíte nejdříve
nabít akumulátor. Pro tento účel můžete použít
také funkce „Rychlé nabíjení“ nebo „Normální
nabíjení“.
• Připojte napájecí kabel nabíječky [9] k síťové
zásuvce.
• Připojte červenou svorku [7] ke kladné svorce
akumulátoru. (Kladná svorka je označena
symbolem „+“ a je označena červeně.)
• Připojte černou svorku [6] k záporné svorce
akumulátoru. (Záporná svorka je označena
symbolem „-“ a je označena černě.)
• Jsou-li svorky připojeny správně, nabíječka
automaticky zvolí správný typ akumulátoru.
Nyní můžete v režimu „Typ akumulátoru“ zjistit
typ použitého akumulátoru a je-li to nutné,
stisknutím tlačítka typu akumulátoru [2] jej
můžete změnit.
• Nyní pomocí tlačítka pro zahájení nabíjení [3]
zvolte funkci „Start“. Nabíječka nyní provede
analýzu úrovně nabití akumulátoru. Na displeji
bude nyní zobrazena hodnota „0“.
• Zapněte zapalování vozidla. Na displeji bude
nyní zobrazen odpočet v trvání 5 sekund (ze
kterých jsou 2 sekundy určeny pro analytickou
funkci a 3 sekundy pro pomocné startování s
hodnotou proudu 75 A), je-li nabíječka potřebná
pro pomocné startování (dříve analyzované
nabíječkou). Během tohoto odpočtu bude
nabíječka krátce dodávat proud s hodnotou
75 A, aby došlo k přemostění akumulátoru a k
nastartování motoru. Potom bude následovat
pauza v trvání 180 sekund, aby byl chráněn
akumulátor. Cyklus bude nyní restartován (2
sekundy analytická funkce a 3 sekundy pro
druhé pomocné startování s hodnotou proudu
75 A s pauzou 180 sekund).
• Chcete-li zařízení odpojit, nejdříve odpojte
svorky od akumulátoru ([6]/[7]) a potom odpojte
napájecí kabel [9] od zásuvky.
Poznámka: Je-li akumulátor zcela vybitý,
proud 75 A nebude dostatečný pro nastartování
všech motorů (například vznětové motory).
- V takovém případě proveďte prosím
pomocí tlačítka pro zahájení nabíjení
[3] volbu „Rychlé nabíjení“ a nabijte
77
CS
akumulátor na 60 % (předehřev
vznětových motorů spotřebovává energii
akumulátoru. To vyžaduje 60 % po
předehřevu).
Proces nabíjení můžete monitorovat na displeji
zvolením režimu „Akumulátor %“ pomocí
tlačítka digitálního displeje [1].
- Jakmile bude dosaženo 60% nabití,
proveďte znovu pomocné startování.
Pozor: Ukončete tento režim odpojením
napájecího kabelu [9] od zásuvky.
4. ÚDRŽBA
Před prováděním servisu nebo čištění
nabíječe baterie vždycky vyjměte zástrčku
z přívodu proudu. Na čištění nabíječe nikdy
nepoužívejte vodu nebo jiné tekutiny. Udržujte
kabel a nabíječ baterie v čistotě. Některé čistící
prostředky a rozpouštědla (benzín, ředidla) by
mohly poškodit nebo rozpouštět umělohmotné
součástky. Tyto produkty obsahují buď benzen
nebo trichlorethylen, chlorid a čpavek.
POZOR! Aby se vyloučilo elektrické
nebezpečí, musí se nabíječka připojit
na zdroj napětí s dobrým uzemněním
a nikdy se nesmí vystavovat dešti a
sněhu. Poškozené kabely a vedení
musí být okamžitě vyměněny
odborníkem.
Výměna pojistky
Pojistka nabíječky může být poškozena
například selháním hardwaru, přetížením atd.
• Před výměnou pojistky vždy odpojte napájecí
kabel [9] od sítě.
• Sejměte kryt pojistky [4] lehkým stisknutím a
zatlačením do strany.
• Vyšroubujte pojistku [4] otevřeným koncem
montážního klíče a řádně vložte novou pojistku.
• Potom ji řádně zašroubujte a nasaďte zpět
kryt [4].
Poznámka: Potřebujete-li novou pojistku,
kontaktujte prosím naše servisní oddělení (viz
část Záruka a informace o servisu)
Závadné baterie
Poškozené baterie, které neudrží své nabití.
Je to často případ baterií, které jsou ve
velmi špatném stavu a již se nedají nabíjet;
protože si již neudrží své nabití, musejí se
vyměnit.
Zkratované baterie.
Jestliže po několika hodinách nabíječ
baterií stále neoznačuje, že se baterie
nabíjí, obvykle to znamená, že jedna
součástka je zkratovaná. Baterie se musí
vyměnit.
Špatné fungování
Jestliže váš nabíječ baterií již nefunguje tak, jak
by měl, může to být z následujících důvodů:
Svorka byla napojena špatně. Zkontrolujte
zda byla správná svorka připojena ke
správnému terminálu.
Bezpečnostní spínač je vypnutý
Životnost baterie
Životnost vaší baterie bude mnohem
delší, jestliže se budete řídit následujícími
doporučeními:
Kontrolujte hladinu tekutiny baterie každý
měsíc a pokud to bude třeba, dolijte ji
destilovanou vodou.
Čistěte pravidelně terminály vaší baterie,
abyste zabránili usazeninám. Potřete
terminály vazelínou.
Pokud se vozidlo používá zřídka, baterie se
vybije. Proto je třeba ji pravidelně nabíjet na
její maximální kapacitu. Tímto způsobem
zabráníte špatnému fungování.
Jestliže jste všechno zkontrolovali a nabíječ
baterií přesto nenabíjí tak, jak by měl, je
potřeba jej dopravit na adresu servisu,
uvedenou na záručním listu
Životní prostředí
Abyste se zabránilo poškození při transportu,
přístroj se dodává v pevném obalu, který
obsahuje znovu použitelný materiál. Proto
buďte tak laskaví a odevzdejte obal k další
recyklaci.
Rozbité elektrické či elektronické
přístroje, určené k likvidaci se musí
odevzdat na příslušná místa k
recyklaci.
Záruka
Záruční podmínky naleznete na dodaném
záručním listu.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124

Ferm BCM1020 Uživatelský manuál

Typ
Uživatelský manuál