• Vyčistit kohout přívodu paliva a filtr
palivové nádrže; je-li třeba, vyměnit.
• Zkontrolovat armatury a spojovací
materiálů je-li třeba, vyměnit.
Po 12 měsících nebo 300 hodinách
provozu:
• Kontaktovat specializované servisní
středisko a objednat si kontrolu vůle
ventilu.
• Zkontrolovat, zda není poškozen větrák
chladiče.
SERVIS – POZNÁMKY K ÚDRŽBŮ
Obr. 1
Výměna oleje
• Na rovném povrchu motor zahřát
• Sejmout víčko plnicího hrdla (8)
• Odšroubovat zátku výpustního otvoru (9) a
nechat olej zcela vytéci do podstavené
nádoby.
• Zkontrolovat těsnění a je-li třeba, vyměnit.
Našroubovat výpustní zátku a doplnit do
motoru čistý olej.
• Nasadit víčko plnicího otvoru.
Kontrola zapalovací svíčky
Obr. 3
• Odpojit koncovku svíčky a z okolí svíčky
odstranit případné nečistoty.
• Pomocí dodaného klíče na svíčky vyjmout
svíčku (17).
• Svíčku zkontrolovat; měla by mít hnědě
opálenou barvu.
• Vhodnou měrkou změřit vzdálenost
elektrod; má činit 0,7 - 0,8 mm. Je-li třeba,
opatrným ohýbáním postranní elektrody
vzdálenost elektrod upravit.
• Pokud jsou elektrody opotřebené nebo je
izolátor prasklý nebo naštíplý, zapalovací
svíčku vyměnit.
• Opatrně rukou svíčku našroubovat tak,
aby se závit nezadřel a nepoškodil.
• Utáhnout svíčku správným momentem
20 Nm.
• Na svíčku nasadit koncovku.
Plechová izolace výfuku
• Nechat výfukovou soustavu vychladnout.
• Izolace výfuku může být zanesena
karbonovou úsadou.
• Sundat čepičku šroubu a izolaci sejmout.
• Izolaci drátěným kartáčem vyčistit a
nasadit zpět.
• Pokud je izolace poškozena, vyměnit ji.
Čištění vzduchového filtru
• Vložku kryt filtru (16).
• Vložku filtru vyjmout a dobře v
rozpouštědle promýt.
• Na vložku filtru nakapat trochu oleje a
přebytečný olej opatrně vytlačit.
• Vložku filtru a kryt filtru nasadit zpět.
• Zkontrolovat, zda těsnění všude dokola
dobře sedí.
Motor nikdy nespouštět, pokud není
vložka filtru na svém místě.
Dokud je filtrační vložka navlhlá od
rozpouštědla, nikdy ji do zařízení
nevkládat.
Kohout přívodu paliva
• K vyjmutí filtru palivového kohoutu stačí
jednoduše odmontovat kalíšek na spodu
palivové nádrže.
• Kohout sejmout pomocí malého
matkového klíče.
• Filtr a kalíšek vyčistit a vyprat, potom
nasadit zpět.
ODSTRAŇOVÁNÍ ZÁVAD
Základní kontrola
• Zkontrolovat, zda je v zařízení dostatek
paliva.
• Zkontrolovat, zda je kohout přívodu paliva
otevřený.
• Zkontrolovat, zda je spínač motoru
zapnut.
• Zkontrolovat, zda je v motoru dostatek oleje.
• Generátor má snímač oleje. Když je
hladina oleje příliš nízká, generátor se
nespustí.
• Vyjmout zapalovací svíčku, zapojit její
vodič a uzemnit ji ke generátoru.
Opatrně zatáhnout za lanko spouštěče a
sledovat, zda přeskočí jiskra. Pokud
nikoli, svíčku vyměnit.
Přestože je zapalovací svíčka v
pořádku, motor nelze spustit
• Zkontrolovat, zda je čistý filtr palivového
kohoutu.
• Zkontrolovat, zda je čisté vedení paliva.
Ferm 33
3. EKSPLOATACIJA
Prieš generatoriaus paleidimą
Įžeminimo gnybtas
Generatoriaus įžeminimo gnybtas
sujungtas su generatoriaus rėmu,
metalinėmis generatoriaus dalimis, kuriomis
neperduodama elektros srovė, ir su
kiekvieno elektros lizdo įžeminimo gnybtu.
Prijungdami įžeminimo gnybtą kreipkitės į
kvalifikuotą elektriką, elektros tinklų
inspektorių ar vietos įstaigą, kurios
jurisdikcijoje arba teritorijoje ketinate
naudoti generatorių.
Tepalo pripildymas ir lygio patikrinimas
(kiekis 600 ml)
Netikėtai sustojus įrenginiui prieš
užvesdami variklį iš naujo visada
patikrinkite tepalo lygį (įrenginys turi stovėti
lygioje vietoje) (2 pav.).
Paprastai galite naudoti "visų temperatūrų"
alyvą 10W-30.
≤ 0° C SAE#10
0° C - 25° C SAE#20
25° C - 35° C SAE#30
≥ 35° C SAE#40
Pripilkite kuro ir patikrinkite jo lygį
• Naudokite tik bešvinį benziną
• Atjunkite visus elektros tiekimo kabelius
• Išjunkite galios jungiklius.
• Nepripilkite per daug kuro – kuro bake
virš benzino turi likti oro tarpas.
• Visada užsukite kuro bako dangtelį
• Nuvalykite pro šalį išsiliejusį kurą
• Dirbdami su generatoriumi nerūkykite
Visada dirbkite atsargiai!
Generatoriaus paleidimas
1 + 4 + 5 pav.
1. Atsukite kuro kranelį (15).
2. Įjunkite variklio jungiklį (12).
3. Svirtimi (13) uždarykite droselio sklendę
(paleisdami iš naujo šiltą variklį droselio
sklendę palikite atidarytą arba pusiau
atidarytą).
4. Lėtai spauskite starterio pedalą, kol
susikabins, po to staigiai jį nuspausdami
paleiskite variklį (14).
5. Palaukite, kol sušils variklis, ir svirtimi
(13) pilnai atidarykite droselio sklendę.
Kintamos elektros srovės išėjimo (230 V)
naudojimas
• Paleiskite generatorių.
• Įjunkite elektrinio įrankio kištuką.
• Kintamos elektros srovės apsaugos
įtaiso jungiklį (7) nuspauskite žemyn į
padėtį "ĮJUNGTA" ("ON").
• Voltmetras (11) turi rodyti įtampą
kintamos elektros srovės lizde. Paprastai
darbo metu ji turi būti Ī 230 V.
Generatoriaus sustabdymas
1 + 5 pav.
1. Išjunkite visus kabelius (5)
2. Variklio jungiklį (12) pasukite į padėtį
"IŠJUNGTA" ("OFF")
3. Užsukite kuro kranelį (15)
4.PRIEŽIŪRA IR
APTARNAVIMAS
Periodinis aptarnavimas
Kiekvieną dieną (patikrinimas pradedant
darbą)
• Patikrinkite variklio tepalo lygį
• Patikrinkite, ar neįtrūkusi arba pažeista
kuro žarnelė. Jei reikia, pakeiskite.
• Patikrinkite išmetimo sistemos
sandarumą. Jei reikia, priveržkite arba
pakeiskite tarpiklį.
• Patikrinkite, ar veikia droselio sklendė
• Patikrinkite, kaip veikia starterio pedalas
Po 1 mėnesio arba 20 val. eksploatacijos
• Pakeiskite variklio tepalą
Po 3 mėnesių arba 50 val. eksploatacijos
• Patikrinkite uždegimo žvakės būklę.
Sureguliuokite tarpelį ir išvalykite ją. Jei
reikia, pakeiskite.
• Išvalykite, jei reikia - pakeiskite.
Po 6 mėnesių arba 100 val.
eksploatacijos
• Pakeiskite variklio tepalą
• Išvalykite kuro kranelį ir kuro bako filtrą.
48 Ferm