ANSMANN BCV 12-15 START Uživatelský manuál

Kategorie
Nabíječky baterií
Typ
Uživatelský manuál


Automatická nabíječka pro 12 V olověné a olověné gelové akumulátory s funkcí Start

> k automatickému nabíjení 12V olověných automobilových akumulátorů
> přepínatelný nabíjecí proud 15A / 3A
> podpora startování (30 A)
> elektronická ochrana proti přepólování a zkratování
> elektronická ochrana proti přebití
> nabíjení metodou WU (viz. obrázek 10)
> automatické dobíjení
> udržovací dobíjení

> před použitím čtěte pozorně návod
> používejte jen v suchých vnitřních prostorách s odpovídající ventilací
> používejte jen podle odpovídajících specikací
> při manipulaci odložte šperky, mohlo by dojít ke zkratu
> k zabránění vzniku požáru nebo úrazu elektrickým proudem nevystavujte zařízení vlhkosti a vodě
> nepoužívejte nabíječku v blízkosti hořlavých kapalin a plynů
> zařízení neotvírejte
> opravy svěřte odborníkům
> čištění a údržbu provádějte při odpojení od sítě
> čistěte pouze suchým hadříkem
> nepoužívejte zařízení bez dozoru
> držte z dosahu dětí
> při nepoužívání odpojte nabíječku od sítě
Nedodržování těchto bezpečnostních upozornění může vést k poškození zařízení nebo k ublížení na zdraví.

6 x červená LED (1): indikace nabíjení
zelená LED „POWER“ (2): připravena k provozu
oranžová LED „TRICKLE“ (3): konec nabíjení; akumulátor je nabit; udržovací nabíjení
červená LED „NO START“ (4): funkce START není možná

Nabíječka je určena pouze k nabíjení olověných 12 V (6ti článkových) akumulátorů. Nenabíjejte ostatní typy akumulátorů
(NiCd; NiMH; LiIon atd.). Nebezpečí exploze.

1. Vyjměte akumulátor z auta, tím zabráníte poškození alternátoru. Akumulátor postavte na zem nebo na dílenský stůl v blízkosti
elektrické zásuvky. Při manipulaci doporučujeme používat gumo rukavicenebezpečí poísnění kyselinou.
2. Otevřete krytky na článcích a zkotrolujte hladinu kapaliny, popř. doplňte destilovanou vodou na požadovanou úroveň. V žádném
případě nepoužívejte pitnou vodu. Krytky článků uzavřete až po kompletním nabití. U bezúdržbových akumulátorů toto nemusíte
provádět.
3. Připojte červenou krokosvorku na (+) a černou na (-) pól akumulátoru.
4. Před připojením kti mu být nastaven nabíje proud přenačem (5):
a. 6 Ah – 20 Ah nastavit na „12/3A“; funkce Start není možná.
b. Více než 20 Ah nastavit na „12V/15 A“; funkce Start možná
5. Po výběru nabíjecího proudu připojte nabíječku k síti. Začne automatické nabíjení. Průběh nabíjení bude indikován LED diodami (1).
Na začátku nabíjení bude nabíjecí proud vyšší, jakmile je akumulátor víc nabit, nabíjecí proud se snižuje. Konec nabíjení je indikován
LED diodou „TRICKLE“ (3), akumulátor je neustále dobíjen malým proudem.
6. Po konci nabití nejprve odpojte nabíječku od sítě (7).
7. Odpojte krokosvorky od akumulátoru. Zkontrolujte hladinu kapaliny a doplňte, pokud je to nutné. Uzavřete krytky. Odstraňte
opatrně zbytky kapaliny na akumulátoru. K tomu použijte opět gumové rukavice!!
8. Akumulátor uložte do auta.
9. Připojte vodiče správnou polaritou.

Za použi funkce Start můžete s neúplně nabitým akumutorem nastartovat motor.
Při úplně vybitém akumulátoru je nutné jej nabíjet 5 - 10 minut s nastavením na „12V/15A“, před použitím funkce Start!
1. Ujistěte se, že nabíječka není připojena k síti.
2. Červenou svorku připojte na pól (+) a černou na pól(-).
3. Přepínač nabíjecího proudu (5) nastavte na „12V /3A“ a přepínač (6) na „CHARGER“ .
4. Připojte nabíječku k síti. Hodnota nabíjecího proudu bude indikována (1).
5. Přepínač nabíjecího proudu (5) přepněte na „12V /15A“ a akumulátor nabíjejte 5 - 10 minut.
6. Spínač (6) nastavte na „STARTER“.
7. Motor nastartujte.
8. Po úspěšném nastartování přepínač nabíjecího proudu (5) nasatvte na „12V/3A“ a přepínač (6) na „CHARGER“.
9. Nabíječku odpojte od sítě (7).
10. Odstraňte vodiče.
11. Po neúspěšném startu udělá nabíječka cca. 10 sekund pauzu a sama se znovu zapne, LED dioda (4) „NO START“svítí. Po té můžete
znovu startovat.
12. V případě, že ani po 2 nebo 3 pokusech motor nenaskočí, mělo by na dalších 5-10 minut proběhnout nabíjení.
(přepínač nabíjecího proudu (5) nastavit na „12V/15A“; přepínač (6) na „CHARGER“).
Poté proces opakujte.

> při nabíjení olověných akumulátorů mohou vzniknout výbušné plyny. Nepoužívejte otevřený oheň, nekuřte a větrejte. Vodiče
připojujte pouze je-li nabíječka odpojena od sítě!
> při potřísnění kyselinou místo okamžitě omyjte tekoucí vodou
> dbejte správné polarity kontaktů
> zabraňte spojení kontaktů vodičů nabíječky připojené k síti. Může vzniknout el. oblouk a zkrat
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41

ANSMANN BCV 12-15 START Uživatelský manuál

Kategorie
Nabíječky baterií
Typ
Uživatelský manuál