CZ
- 43 -
hu ručí uživatel/obsluhující osoba a ne výrobce.
Dbejte prosím na to, že naše přístroje nebyly
podle svého účelu určení konstruovány pro
živnostenské, řemeslnické nebo průmyslové
použití. Nepřebíráme proto žádné ručení, pokud
je přístroj používán v živnostenských, řemeslných
nebo průmyslových podnicích a při srovnatelných
činnostech.
4. Technická data
Síťové napětí: .........................220-240 V ~ 50 Hz
Jmenovitý příkon max.: .............................. 20 W
Jmenovité výstupní napětí: ..... 6 V d.c. / 12 V d.c.
Jmenovitý výstupní proud max.: .....................1 A
Třída ochrany: ................................................... II
Třída ochrany: ............................................. IP65
Teplota okolního prostředí: .......... -20°C až 40 °C
Kapacita baterie: .....................................3-32 Ah
5. Obsluha
Před připojením se ujistěte, zda údaje na dato-
vém štítku souhlasí s údaji sítě.
Nebezpečí! V žádném případě nenabíjejte zmrz-
lé baterie.
Dodržujte prosím pokyny v návodech k obs-
luze pro automobil, rádio, navigační systém
atd.
Pokyn k automatickému nabíjení
Nabíječka je automatický přístroj ovládaný mik-
roprocesorem, je tedy vhodná zvláště k nabíjení
bezúdržbových baterií a k dlouhodobému
nabíjení a k udržování nabitých baterií, kte-
ré se nepoužívají trvale, např. u historických
automobilů, vozidel pro volný čas, traktorových
sekaček na trávu apod. Díky integrovanému mik-
roprocesoru probíhá nabíjení v několika stupních.
Poslední stupeň nabíjení, udržovací nabíjení,
udržuje kapacitu baterie na 95–100 % a díky
tomu je baterie vždy plně nabitá. Proces nabíjení
nevyžaduje dohled. Přesto nenechávejte baterie
a nabíječku při nabíjení po delší dobu bez dozoru,
abyste mohli v případě poruchy odpojit nabíječku
ručně od elektrické rozvodné sítě.
5.1 Vysvětlení symbolů (obr. 2)
A Nabíjení 6V baterie (kyselinová baterie, AGM
baterie a gelová baterie)
B Nabíjení 12V baterie (kyselinová baterie,
AGM baterie a gelová baterie)
C LED indikující chybu – špatně zapojené svor-
ky (přehozené póly), zkrat, nesprávný výběr
nabíjecího napětí pro 6V baterii, defekt bate-
rie.
5.2 Nastavení nabíjení (obr. 2)
Zapojte nabíječku do elektrické zásuvky (dbejte
technických údajů). Všechny t
ři LED kontrolky
krátce zablikají. Následně začne LED pro 12 V
rychle blikat. Stisknutím tlačítka Mode (pol. 1) lze
nabíjecí napětí nastavit v závislosti na stávajícím
napětí baterie (6 V nebo 12 V). Podle zvoleného
napětí bliká rychle LED pro 6 V nebo pro 12 V.
Během nabíjení bliká příslušná LED kontrolka
pomalu.
5.3 Nabíjení baterie:
•
Uvolněte nebo odeberte zátky baterie (pokud
jsou na baterii) z baterie.
•
Zkontrolujte stav kyseliny vaší baterie. Po-
kud je to nutné, nalijte dovnitř destilovanou
vodu (pokud je to možné). Pozor! Kyselina
obsažená v autobaterii je žíravá. Vystříknutou
kyselinu ihned důkladně opláchněte velkým
množstvím vody, v případě potřeby vyhledejte
lékaře.
•
Nejdříve připojte červený nabíjecí kabel na
kladný pól baterie.
•
Poté se odstraní černý nabíjecí kabel z bate-
rie a benzínové vedení se připojí na karoserii.
Podle nastaveného napětí baterie bliká po-
malu LED pro 6 V nebo pro 12 V.
•
Varování! V normálním případě je záporný
pól baterie spojen s karoserií a proto postu-
pujte při nabíjení tak, jak je popsáno výše.
Ve výjimečných případech může být s ka-
roserií spojen kladný pól baterie (uzemnění
kladného pólu). V takovém případě připojte
černý nabíjecí kabel na záporný pól baterie.
Následně spojte červený nabíjecí kabel, od-
pojený od baterie a benzínového potrubí, s
karoserií.
•
Pozor! Při nabíjení může vznikat nebezpečný
třaskavý plyn, proto během nabíjení zabraňte
tvorbě jisker a výskytu otevřeného ohně.
Nebezpečí výbuchu! Dbejte na dobré větrání
v místnostech.
•
Je-li baterie plně nabitá, svítí LED kontrolka
pro 6 V nebo pro 12 V nepřerušovaně.
•
Pokud by nabíječka už po několika minutách
Anl_CE_BC_1_M_SPK9.indb 43Anl_CE_BC_1_M_SPK9.indb 43 14.03.2019 06:30:2314.03.2019 06:30:23