CZ
- 43 -
hu ručí uživatel/obsluhující osoba a ne výrobce.
Dbejte prosím na to, že naše přístroje nebyly
podle svého účelu určení konstruovány pro
živnostenské, řemeslnické nebo průmyslové
použití. Nepřebíráme proto žádné ručení, pokud
je přístroj používán v živnostenských, řemeslných
nebo průmyslových podnicích a při srovnatelných
činnostech.
4. Technická data
Síťové napětí: .........................220-240 V ~ 50 Hz
Jmenovitý příkon max.: .............................. 35 W
Jmenovité výstupní napětí: .................... 12 V d.c.
Jmenovitý výstupní proud max.: .....................2 A
Třída ochrany: ................................................... II
Třída ochrany: ............................................. IP65
Teplota okolního prostředí: .......... -20°C až 40 °C
Kapacita baterie: .....................................3-60 Ah
Kapacita baterie, režim „Maintain“ (max. 1A): ......
.................................................................3-32 Ah
5. Obsluha
Před připojením se ujistěte, zda údaje na dato-
vém štítku souhlasí s údaji sítě.
Nebezpečí! V žádném případě nenabíjejte zmrz-
lé baterie.
Dodržujte prosím pokyny v návodech k obs-
luze pro automobil, rádio, navigační systém
atd.
Pokyn k automatickému nabíjení
Nabíječka je automatický přístroj ovládaný mik-
roprocesorem, je tedy vhodná zvláště k nabíjení
bezúdržbových baterií a k dlouhodobému
nabíjení a k udržování nabitých baterií, kte-
ré se nepoužívají trvale, např. u historických
automobilů, vozidel pro volný čas, traktorových
sekaček na trávu apod. Díky integrovanému mik-
roprocesoru probíhá nabíjení v několika stupních.
Poslední stupeň nabíjení, udržovací nabíjení,
udržuje kapacitu baterie na 95–100 % a díky
tomu je baterie vždy plně nabitá. Proces nabíjení
nevyžaduje dohled. Přesto nenechávejte baterie
a nabíječku při nabíjení po delší dobu bez dozoru,
abyste mohli v případě poruchy odpojit nabíječku
ručně od elektrické rozvodné sítě.
5.1 Vysvětlení symbolů (obr. 2)
A Stav nabití baterie: 25 %
B Stav nabití baterie: 50%
C Stav nabití baterie: 75%
D Stav nabití baterie: 100%
E Nabíjení 12V baterie (kyselino-olověná bate-
rie, AGM baterie a gelová baterie)
F Nabíjení 12V baterie (kyselino-olověná bate-
rie, AGM baterie a gelová baterie) v zimním
režimu při teplotě okolí od -20 °C do +5 °C.
Nebezpečí! V žádném případě nenabíjejte
zmrzlé baterie.
G Nabíjení 12V baterie (kyselino-olověná bate-
rie, AGM baterie a gelová baterie) v režimu
udržování nabití nabíjecím proudem velikosti
max. 1 A.
H Špatně připojené svorky (záměna pólů) nebo
zkrat.
5.2 Nastavení nabíjení
Stisknutím tlačítka Mode (obr. 2 / pol. 1) lze nas-
tavovat funkce nabíjení 12 V (obr. 2 / pol. E), a 12
V v zimním režimu (obr. 2 / pol. F). Pro baterie s
menší kapacitou (viz Technická data) nebo pro
udržování nabití sezónních baterií můžete použít
režim „Maintain“ s redukovaným maximálním
nabíjecím proudem. V závislosti na zvoleném
nastavení svítí některá z LED kontrolek, obr. 2 /
pol. E–G.
5.3 Nabíjení baterie:
•
Uvolněte nebo odeberte zátky baterie (pokud
jsou na baterii) z baterie.
•
Zkontrolujte stav kyseliny vaší baterie. Po-
kud je to nutné, nalijte dovnitř destilovanou
vodu (pokud je to možné). Pozor! Kyselina
obsažená v autobaterii je žíravá. Vystříknutou
kyselinu ihned důkladně opláchněte velkým
množstvím vody, v případě potřeby vyhledejte
lékaře.
•
Nejdříve připojte červený nabíjecí kabel na
kladný pól baterie.
•
Poté se odstraní černý nabíjecí kabel z bate-
rie a benzínové vedení se připojí na karoserii.
•
Varování! V normálním případě je záporný
pól baterie spojen s karoserií a proto postu-
pujte při nabíjení tak, jak je popsáno výše.
Ve výjimečných případech může být s ka-
roserií spojen kladný pól baterie (uzemnění
kladného pólu). V takovém případě připojte
černý nabíjecí kabel na záporný pól baterie.
Následně spojte červený nabíjecí kabel, od-
pojený od baterie a benzínového potrubí, s
karoserií.
•
Po připojení baterie na nabíječku můžete
Anl_CE_BC_2_M_SPK9.indb 43Anl_CE_BC_2_M_SPK9.indb 43 14.03.2019 07:12:3514.03.2019 07:12:35