cz 11
3. Vrata zajedou zpátky bez zřejmého důvodu:
• Jsou vrata něčím omezována? Zatáhněte za ruční odblokování a
ovládejte vrata ručně. Jestliže vrata nejsou vyvážená nebo se zase-
kávají, obraťte se prosím na servisní službu.
• Znovu naprogramujte vynaloženou sílu a dráhu pohonu.
• Odkliďte led nebo sníh ze zavíracího prostoru vrat.
• Jestliže vrata při dosažení polohy vrat ‚Zavřeno’ zajedou zpátky, je
nutné nastavit koncový spínač pro tuto polohu vrat. Po ukončení
každého nastavení je nutné znovu vyzkoušet automatický
bezpečnostní zpětný chod:
• Není neobvyklé, že je občas potřeba znovu nastavit koncové polohy.
Zvláště následkem klimatických vlivů se může nastavení dráhy vrat
změnit.
4. Garážová vrata se otevírají a zavírají sama od sebe:
• Všechny dálkové ovladače vymažte a poté naprogramujte znovu. Viz
„Programování dalších dálkových ovladačů“.
• Zaseklo se tlačítko dálkového ovládání v poloze „ZAP“?
• Používejte jen originální dálková ovládání! Při použití cizích produktů
dochází k poruchám.
• Tlačítko dálkového ovládání bylo omylem stisknuto (taška).
• Kabel nástěnného spínače je poškozen (na zkoušku jej odeberte).
• Příslušenství připojené k pohonu vyvolává jízdu (na zkoušku je
odeberte).
5. Vrata se nezavřou úplně:
• Znovu naprogramujte dráhu pohonu. Zkontrolujte mechanické
konstrukční součásti, zda se nezměnily, např. ramena vrat a kování.
Po každém novém nastavení polohy vrat ‚Zavřeno’ je nutné
znovu vyzkoušet funkčnost automatického bezpečnostního
zpětného chodu.
6. Vrata se sice otevřou, avšak nezavřou se:
• Pokud je instalována, musí se zkontrolovat světelná závora. Jestliže
bliká dioda LED na světelné závoře, je třeba upravit vyrovnání.
• Zkontrolujte funkčnost dálkového ovladače a nástěnného spínače.
7. Osvětlení pohonu se nezapne:
• Otevřete nebo zavřete vrata. Osvětlení zůstane 2,5 minuty zapnuto.
• Odpojte pohon od sítě a opět jej připojte. Osvětlení se na několik
minut zapne.
• Není proud.
8. Osvětlení pohonu se nevypne:
• Odpojte pohon krátce od elektrického napájení a akci opakujte.
• 2,5 minut ještě neuplynulo.
9. Motor zavrčí nebo se rozjede krátce, poté ale nefunguje:
• Pružiny garážových vrat jsou defektní. Vrata zavřete a tažením za
madlo oddělte pojezd od pohonu (ruční odblokování). Otevřete a
zavřete vrata ručně. Jestliže jsou vrata řádně vyvážena, budou v
každém bodě dráhy držena pouze samotnými pružinami vrat. Pokud
tomu tak není, obraťte se na servisní službu.
• Jestliže se tento problém vyskytne při prvním uvedení do provozu,
jsou vrata možná zamčena. Zámek vrat deaktivujte.
• Odblokujte pohon od vrat a vyzkoušejte jej bez vrat. Když jsou vrata
v pořádku, případně znovu naprogramujte vynaloženou sílu a dráhu
pohonu.
10. Pohon běží jen jedním směrem:
• Pružiny vrat jsou možná defektní nebo vrata mají v jednom směru těžký
chod.
• Jestliže jsou vrata v pořádku, znovu naprogramujte vynaloženou sílu a
dráhu pohonu.
11. Ozubený řemen na kolejnici klape:
• Změňte napnutí pásů. Většinou je příčinou příliš silně napnutý ozu-
bený řemen. Pružina na napínacím zařízení kolejnice nesmí být úplně
stlačena.
• Vrata neběží rovnoměrně a uvádí pohon do vibrací. Zlepšete chod vrat.
12. Pohon vrat se kvůli výpadku proudu nespustí:
• Tažením za madlo oddělte pojezd od pohonu (ruční odblokování). Vrata
lze nyní otevírat a zavírat ručně. Jestliže bude pohon vrat znovu aktivo-
ván, zapne se zase také pojezd.
• Pokud je instalováno, bude pojezd při výpadku proudu oddělen od poho-
nu pomocí externího nouzového odblokování zvenčí garáže.
13. Vrata se vrací, jakmile byla síla zaučena:
• Pozorujte kolejnici, zda se ohýbá. Pohon potřebuje mnoho síly, aby vraty
pohnul. Vrata opravte nebo správně namontujte.
• Vrata jsou velmi těžká nebo ve špatném stavu. Zavolejte odborníka.
14. Kolejnice na pohonu se ohýbá:
• Vrata jsou těžká, velmi těžká, s těžkým chodem nebo ve špatném stavu.
Zavolejte odborníka.
• Vibrování kolejnice během jízdy je známkou nerovnoměrně fungujících
vrat s neustále se měnícím příkonem. Zavolejte odborníka, příp. vrata
namažte. Pomoci může další závěs na kolejnici.
15. Pohon „běží“ (motor se slyšitelně otáčí), ale pojezd se nepohybuje:
• Pojezd je odblokován od pohonu.
• U nové instalace: Při montáži motoru a kolejnice nebyla nainstalována
předmontovaná adaptérová objímka mezi hřídelem motoru a kolejnicí.
Tato objímka je předem namontovaná z výroby, lze ji však odebrat. Když
stojíte za pohonem, můžete pozorovat, zda se ozubené kolo v kolejnici
otáčí nebo se otáčí jen motor.
• U nové instalace: Ozubený řemen sklouzl z ozubeného kola v kolejnici.
Když stojíte za pohonem, můžete vidět ozubené kolo.
• Po dlouhém používání: Je odblokování defektní nebo trvale uvolněno?
• Po dlouhém používání: Objímka mezi kolejnicí a motorem nebo motorová
převodovka je defektní.
16. Vrata se odblokují sama z pojezdu a zůstanou stát.
• Jestliže je instalováno externí odblokování při výpadku proudu, je nutné
vyzkoušet, zda se odblokování během otevírání vrat napíná a odblokuje.
Pozorujte mechanismus a příp. jej novu nastavte.
• Madlo odblokování se nesmí zachytávat o jiné předměty.
17. Nastavení síly
• Tlačítko pro nastavení síly leží pod krytem na zadní straně pohonu. Při
zaučení síly se nastaví síla potřebná k otevření a zavření vrat.
1. Otevřete kryt na zadní straně pohonu.
2. Dvakrát stiskněte žluté tlačítko učení, abyste vstoupili do režimu učení
síly. LED a tlačítko OTEVŘÍT blikají. Stiskněte tlačítko OTEVŘÍT. Vrata
se nyní pohybují do koncové polohy otevření a načtou přitom potřebnou
sílu. Jakmile byla dosažena koncová poloha OTEVŘÍT, začnou LED a
tlačítko ZAVŘÍT blikat. Stiskněte tlačítko ZAVŘÍT. Vrata se nyní pohybují
do koncové polohy ZAVŘÍT a načtou přitom potřebnou sílu.