Naplnění provozních kapalin
477347_c 55
Doporučení k oleji
Motorový olej je rozhodujícím faktorem pro výkon-
nost a životnost motoru. Používejte takový moto-
rový olej, který splňuje požadavky klasifikace API
servisní třídy SF nebo vyšší (popř. rovnocenný).
Zkontrolujte servisní etiketu API na olejové nádrži,
aby bylo zajištěno, že obsahuje písmena SF nebo
vyšší třídy (popř. rovnocenná).
Pro obecné použití se doporučuje olej SAE
10W-30. Doporučený rozsah provozní teploty pro
tento motor činí 0 °C až 40 °C.
Kontrola stavu oleje (Obr. 8 / 9)
Zkontrolujte stav motorového oleje, když je motor
vypnutý a ve vodorovné poloze.
1. Vyšroubujte měrku oleje a vytřete do čista.
2. Měrku oleje zaveďte do plnicího hrdla oleje,
až dosedne (neutahujte) a opět vyjměte.
3. Je-li stav oleje blízko spodní hranice na měrce
nebo pod ní, doplňte doporučený olej až k
horní značce.
4. Našroubujte zpět měrku oleje.
ADVICE
Nízký stav oleje může způsobit poško-
zení motoru.
Doplnění benzínu
1. Odšroubujte víčko nádrže (1), odložte ho na
čisté místo.
2. Dolijte benzín pomocí nálevky.
3. Plnicí otvor nádrže (1) pevně uzavřete a očis-
těte.
Doporučení k palivu
Používejte čistý, čerstvý bezolovnatý benzín
s minimálním oktanovým číslem 90.
Palivo kupujte v takovém množství, které je
možné spotřebovat během 30 dní (viz skla-
dování).
Benzín s podílem etanolu do 10 % nebo s po-
dílem MTBE do 15 % (prostředek proti kle-
pání motoru) je přijatelný.
Benzín nemíchejte s olejem.
UVEDENÍ DO PROVOZU
VAROVÁNÍ!
Nebezpečí otravy!
Motor nikdy nenechávejte běžet v uza-
vřených prostorech.
VAROVÁNÍ!
Nebezpečí výbuchu!
Nepoužívejte žádné natlakované starto-
vací kapaliny.
POZOR!
Nebezpečí zpětného rázu!
Startovací lanko může při puštění
rychleji odskočit zpět k motoru.
Před uvedením motoru do provozu dodržujte
návod k obsluze přístroje
Motor startujte a nechávejte běžet pouze
venku; provoz v uzavřených prostorách, a to
i při otevřených dveřích a oknech není dovo-
lený
Spouštějte motor pouze ve vodorovné po-
loze.
Plnění zahradního čerpadla
POZOR!
Chod na sucho čerpadlo ničí! Čerpadlo
je nutné před uvedením do provozu na-
plnit až po úroveň přetečení, čímž může
docházet k nasávání.
1. Otevřete plnicí šroub (4).
2. Plnicím šroubem naplňte vodu, dokud není
dosaženo označení na pouzdru čerpadla.
3. Plnicí šroub opět našroubujte.
Spuštění čerpadla
1. Otevřete uzávěry v tlakovém vedení (ventil,
stříkací tryska, vodovodní kohout).
2. Otevřete palivový kohout (13).
POZOR!
Čerpadlo nenechávejte běžet s uza-
vřeným tlakovým vedením.
Choke (12)
1. Při studeném startu zavřete páku choke.
2. Když je přístroj zahřátý na provozní teplotu,
dejte páku choke do poloviny.
ADVICE
Pokud by přístroj při druhém pokusu
o nastartování opět nenastartoval, páku
choke úplně otevřete.
Startování motoru
Odstraňte všechna hořlavá cizí tělesa z ob-
lasti výfuku a válce