CZ
- 81 -
6. Obsluha
Zajistěte obrobek. Dbejte na to, aby byl opraco-
vávaný obrobek zajištěn proti sklouznutí pomocí
upínacího zařízení nebo svěráku.
Za-/ vypnutí přístroje
Přístroj se zapíná (I) resp. vypíná (0) pomocí za-/
vypínače (obr. 3 / pol. 3). Přístroj se ale rozběhne
až po stisknutí regulace počtu otáček (viz odsta-
vec 6.3).
Před vypnutím odejměte přístroj z opracovávané
plochy.
6.1 Použití jako leštička
Používejte pouze speciální voskovací a lešticí
prostředky, které jsou vhodné pro strojní zpraco-
vání.
Při použití voskovacích a lešticích prostředků
dbejte návodu výrobce!
Bezproblémová výměna lešticích nástavců po-
mocí suchého zipu.
POZOR!
Aby se zabránilo poškozením na leštěných
plochách obrobků, bezpodmínečně dodržujte
následující body:
•
Před leštěním auto umyjte a dbejte na to, aby
zůstalo bez nečistot.
•
Dbejte na to, aby na dodaných lešticích nás-
tavcích nebyly při používání nečistoty.
•
Dbejte na to, aby byl lešticí nástavec upevněn
vždy přesně ve středu lešticího/brusného
talíře.
•
Před zapnutím přístroje zkontrolujte, zda nás-
tavce pevně drží.
•
Nedotýkejte se nikdy plochy určené k opraco-
vání bočním okrajem lešticího/brusného talíře.
•
Pro leštění zvolte počet otáček, který
potřebujete, pomocí regulátoru otáček
(viz část 6.3). Optimální pracovní rychlost
závisí na opracovávaném materiálu a na
používaném (lešticím) prostředku. Pokud
je to zapotřebí, lze rychlost stanovit pomocí
pokusů.
•
Leštička musí zcela přiléhat na leštěnou
plochu.
•
Plastové díly odlepte, protože při leštění se
může změnit jejich barva a mohou být na-
konec ošklivé.
•
Leštěte pouze ve stínu; nikdy neleštěte horký
lak.
•
Hrany a rohy leštěte velmi opatrně. Na
hranách a rozích je vrstva laku nejtenčí.
Můžete je preventivně oblepit a leštit ručně.
•
Nadměrný přítlak vede ke špatnému lešticímu
výkonu a k předčasnému opotřebení
používaného příslušenství. Může dojít k
poškození citlivých ploch např. při příliš vyso-
kém počtu otáček nebo příliš velkém přítlaku.
Důležité! Před přiložením na opracovávanou
plochu nastavte počet otáček a nechte přístroj
rozeběhnout až na nastavený počet otáček.
V závislosti na nastavené hodnotě je počtu
otáček dosaženo teprve po několika sekundách.
Především při práci s nástavcem z pěnové hmoty
může při rozdílných vlastnostech povrchu (roz-
dílné tření) docházet ke kolísání otáček v oblasti
nižších hodnot. Nejde zde o poruchu přístroje.
Pro nanášení lešticího prostředku použijte
nástavec z pěnové hmoty (obr. 10).
•
Pracujte nejprve na rovných a velkých
plochách, jakými jsou např. kapota motoru,
víko kufru a střecha.
•
Na nástavec z pěnové hmoty naneste
bodově trochu leštěnky. Nástavec z pěnové
hmoty několikrát přitiskněte na leštěnou
plochu. Leštěnka se vsákne do pěnové
hmoty a přenese se na leštěnou plochu. Tím
předejdete rozstříknutí leštěnky nanesené na
nástavec z pěnové hmoty v okamžiku zapnutí.
•
Leštěnku nanášejte při nízkém počtu otáček.
•
Opracovávejte pouze menší části ploch na-
jednou.
•
Opracovávejte části ploch rovnoměrně a
křížem (nejprve svisle, poté vodorovně).
•
Poté přejděte k leštění menších ploch (např.
dveří).
Finální leštění
•
Pomocí lešticího nástavce ze syntetického
vlákna (obr. 11b) odstraníte vrstvu leštěnky a
dokončíte proces leštění.
•
Pro montáž lešticího nástavce ze
syntetického vlákna přehrňte okraj nahoru
(obr. 11a), nástavec přitlačte na plochu
se suchým zipem na lešticím talíři a okraj
posléze opět přehrňte dolů (obr. 11b).
Okraj lešticího talíře bude překryt lešticím
nástavcem.
•
Pozor! Na leštičku netlačte!
Tipy k ošetření
•
Umývejte Váš vůz minimálně každé 2 týdny.
Vyhýbejte se používání domácích čisticích
prostředků, protože tyto mohou poškodit lak a
odstranit voskovou vrstvu.
Anl_CE_CP_18_180_Li_E_Solo_SPK9.indb 81Anl_CE_CP_18_180_Li_E_Solo_SPK9.indb 81 03.07.2019 08:34:5303.07.2019 08:34:53