– palivo skladujte ve vhodných nádobách;
– palivo doplňujte s použitím trychtýře, a to
pouze na otevřeném prostoru, a při tomto
úkonu ani při žádném dalším zacházení s
palivem nekuřte;
– palivo doplňujte před nastartováním moto-
ru; nesnímejte uzávěr palivové nádrže a ne-
doplňujte palivo při zapnutém motoru nebo
v případě, že je motor horký;
– když palivo vyteče, nestartujte motor, ale
vzdalte stroj od prostoru, na kterém se pa-
livo vylilo, a zabraňte tak možnosti vzniku
požáru, dokud se palivo nevysuší a nedojde
k rozptýlení benzinových výparů.
– vždy nasate zpět a dotáhněte uzávěr pa-
livové nádrže a uzávěr nádoby s palivem.
4) Vyměňte vadné tlumiče a ochranný kryt, je-
li poškozen.
C) BĚHEM POUŽITĺ
1) Nestartujte motor v uzavřených prosto-
rech, kde vzniká nebezpečí nahromadění
kouře oxidu uhelnatého.
2) Nepoužívejte startovací kapaliny ani jiné
obdobné produkty.
3) Neměňte nastavení motoru a nedovolte,
aby motor dosáhnul příliš vysokých otáček.
4) Nenaklánějte stroj do strany až do takové
míry, která by umožňovala únik paliva z uzá-
věru palivové nádrže motoru.
5) Nedotýkejte se lopatek válce a ochranné-
ho krytu tlumiče, dokud motor dostatečně
nevychladne.
6) Před kontrolou, čištěním nebo prací na
stroji nebo na motoru zastavte motor a od-
pojte kabel svíčky.
7) Neuvádějte motor do chodu bez svíčky.
8) Stroj přepravujte s prázdnou palivovou
nádrží.
D) ÚDRŽBA A SKLADOVÁNĺ
1) Pravidelná údržba je zásadou pro bezpeč-
nost a pro zachování původních vlastností.
2) Neskladujte stroj s palivem v palivové nádr-
ži v místnosti, ve které by výpary paliva mohly
dosáhnout plamene, jiskry nebo silného
zdroje tepla.
3) Před umístěním stroje v jakémkoli prostře-
dí nechte vychladnout motor.
4) Abyste snížili riziko požáru, očistěte před
uskladněním motor, tlumič výfuku a prostor
pro skladování paliva od zbytků trávy, listí a
přebytečného maziva.
5) Je-li nutné vypustit palivovou nádrž,
provádějte tuto operaci na otevřeném
prostoru a při vychladnutém motoru.
SOUČÁSTI MOTORU
1. Uzávěr plnění oleje s měrnou
tyčkou hladiny oleje
2. Uzávěr vypouštění oleje
3. Víko vzduchového filtru
4. Krytka svíčky
5. Výrobní číslo motoru
OVLÁDACĺ PRVEK AKCELERACE
Ovládací prvek akcelerace (obvykle páka), na-
montovaný na stroji, je připojen k motoru lan-
kem.
Konzultujte návod k použití stroje za účelem i-
dentifikace akcelerátoru a příslušných poloh,
které jsou obvykle označeny symboly, odpovída-
jícími:
CHOKE = používá se pro startování
za studena.
FAST = odpovídá maximálním
otáčkám; používá se během
pracovní činnosti.
SLOW = odpovídá minimálním otáčkám.
3.2
3.1
3. SOUČÁSTI A OVLÁDACĺ PRVKY
6) Z bezpečnostních důvodů nikdy nepou-
žívejte motor s opotřebovanými nebo poško-
zenými součástmi. Díly musí být vyměněny a
nikdy nesmí být opravovány. Používejte
jenom originální náhradní díly. Díly, které
nemají stejnou kvalitu, mohou způsobit
poškození motoru a ohrozit vaši bezpečnost.
2
CS
Zde si zapište výrobní číslo vašeho motoru
✍