US Robotics BROADBAND ROUTER, BROADBAND ROUTER - QUICK REV 1.1 Návod k obsluze

61
Příručka pro rychlou instalaci
Obsah balení
Broadband Router
Napájecí adaptér 9 V DC
Kabel Ethernet
Disk CD-ROM
•Příručka pro rychlou instalaci
Pohled zepředu
Kontrolka LED Barva - činnost Funkce
PWR Zelená - svítí Napájení připojeno
Stav Oranžová - svítí Porucha systému
Oranžová - problikává Router se zapíná nebo dochází k resetování,
restartování či aktualizaci programového
vybavení
Rozhraní WAN Zelená - svítí Je dosaženo spojení WAN
Zelená - problikává Probíhá odesílání nebo příjem dat sítě WAN
10/100 LINK/
ACT 1-4
Zelená - svítí Je dosaženo spojení LAN
Zelená - problikává Probíhá odesílání nebo příjem dat sítě LAN
3
4
62
Pohled zezadu
Port Funkce
Reset Pokud chcete restartovat širokopásmový router,
stiskněte a uvolněte tlačítko Reset. Pokud chcete
resetovat širokopásmový směrovač Broadband
Router na výchozí nastavení od výrobce, stiskněte a
podržte tlačítko Reset sedm sekund
LAN 1–4 Porty RJ-45 k připojení přístrojů do lokální sítě LAN
Rozhraní WAN Port RJ-45 pro připojení routeru k širokopásmovému
modemu nebo stávající síti WAN
7,5–9,0 V DC Konektor pro připojení napájení
63
Instalace routeru
Širokopásmový směrovač Broadband Router lze snadno připojit k libovolnému kabelovému
modemu Ethernet nebo modemu DSL. Chcete-li ověřit kompatibilitu, zkontrolujte stávající
připojení mezi modemem a počítačem. Je-li použit kabel RJ-45 Ethernet, lze modem připojit
ke směrovači Broadband Router.
Co je třeba pro zahájení provozu zařízení
•Počítač s nainstalovanou sít’ovou (ethernetovou) kartou
Funkční kabelový modem (Ethernet) nebo modem DSL
Webový prohlížeč HTML podporující specifikaci HTML 4.01 (např. aplikace
Internet Explorer 5.5 nebo vyšší nebo Netscape 7.0 nebo vyšší)
Písmeno jednotky CD-ROM (například D)
Číslo produktu širokopásmového routeru a sériové číslo umístěné na spodním
štítku routeru. Toto číslo budete potřebovat vždy, když budete žádat pomoc od
oddělení odborné pomoci.
Krok 1: Připojte modem k routeru.
1. Vypněte počítač a modem.
2. Vyhledejte kabel Ethernet připojující
modem k adaptéru Ethernet v počítači a
odpojte jej pouze od počítače.
Neodpojujte kabel od modemu.
3. Připojte volný konec kabelu sítě
Ethernet k portu WAN na zadní straně
routeru.
Číslo produktu Sériové číslo
8004
PWR
RF
WAN
ENET
64
Krok 2: Připojte router k počítači a napájecímu zdroji.
1. Připojte jeden konec dodaného kabelu
Ethernet k adaptéru Ethernet v počítači.
2. Připojte druhý konec kabelu k jednomu
zportů LAN.
3. Zapněte modem.
4. Připojte dodaný napájecí adaptér
k napájecímu konektoru na routeru.
5. Připojte napájecí adaptér do běžné
elektrické zásuvky.
Poznámka pro uživatele ve
Velké Británii: Nahraďte
zástrčku adaptéru napájení
standardní zástrčkou pro Velkou Británii
dodanou v balíčku U.S. Robotics.
Použijte dostatečný tlak, aby nová
zástrčka zapadla pevně na své místo.
6. Zapněte počítač.
PWR
RF
WAN
ENET
PWR
RF
WAN
ENET
65
Krok 3: Konfigurujte základní nastavení připojení.
Uživatelé operačního systému Windows XP a Me: Pokud se aktivuje funkce
Universal Plug and Play, namísto kroků 1 a 2 postupujte podle pokynů na
obrazovce a pak začněte od kroku 3.
1. Spust’te webový prohlížeč.
2. Do řádku umístění nebo adresy zadejte http://192.168.123.254 a stisknutím
klávesy ENTER přejděte do webového uživatelského rozhraní routeru.
3. Klepněte na tlačítko Log in (Přihlásit) – není nastaveno žádné výchozí heslo.
4. V nabídce zvolte možnost Primary Setup (Primární nastavení) a klepněte na
tlačítko Change (Změnit).
5. Vyberte typ sítě WAN. V závislosti na typu WAN bude pravděpodobně třeba zadat
informace o připojení. Pokud si nejste jistí některou informací o připoje
vyžadovanou během procesu instalace, obrat’te se na poskytovatele služeb
Internetu. Po dokončení práce klepněte na tlačítko Save (Uložit).
6. Zkontrolujte připojení k Internetu spuštěním webového prohlížeče a přechodem
na adresu www.usr.com/productreg.
Máte-li potíže s připojením k Internetu, informace naleznete v části Řešení
problémů v této p
říručce.
Pokud se k Internetu úspěšně připojíte, zaregistrujte svůj výrobek. Společnost
U.S. Robotics také doporučuje vytvořit zálohu nové konfigurace následujícím
způsobem:
1) Klepněte na nabídku Toolbox (Nástroje).
2) Klepněte na možnost Backup Setting (Zálohovat nastavení).
3) Operační systém zobrazí výzvu k uložení nebo otevření souboru.
Klepněte na tlačítko Save (Uložit).
4) Přejděte do umístění, kam chcete uložit soubor zálohy, a klepněte na
tlačítko Save (Uložit).
Další informace o konfiguraci, informace o předpisech a záruce naleznete v Uživatelské
příručce na instalačním disku CD-ROM společnosti U.S. Robotics.
Řešení problémů
Nemohu se připojit k webovému uživatelskému rozhraní routeru.
Možné řešení 1:
Zkontrolujte, zda jsou všechny kabely Ethernet správně a pevně připojeny a zda je napájecí
kabel zapojen do elektrické zásuvky.
Možné řešení 2:
Zkontrolujte, zda jste správně provedli všechny kroky uvedené v části Než začnete
v Uživatelské příručce na disku CD-ROM společnosti U.S. Robotics. Pokud byl počítač
konfigurován na používání statické adresy IP, je třeba jej překonfigurovat na možnost Získat
adresu IP automaticky.
Blahopřejeme! Instalace je dokončena.
66
Možné řešení 3:
Zkontrolujte, zda se adresa IP, kterou počítač používá, nachází ve výchozím rozsahu
192.168.123.xxx. Zkontrolujte, zda adresa masky podsítě je 255.255.255.0. V případě
potřeby musí výchozí brána být 192.168.123.254. Chcete-li toto nastavení ověřit, proveďte
následující kroky:
Uživatelé systémů Windows XP, 2000 nebo NT:
1. Klepněte na tlačítko Start v systému Windows a pak na příkaz Spustit.
2. Zadejte příkaz cmd a klepněte na tlačítko OK.
3. Na příkazovém řádku systému DOS zadejte příkaz ipconfig /all a stiskněte
klávesu ENTER.
4. Zkontrolujte správnost adresy IP, masky podsítě, výchozí brány a serveru DNS.
Pokud informace nejsou správné:
1) Zadejte příkaz ipconfig /release a stiskněte klávesu ENTER.
2) Zadejte příkaz ipconfig /renew a stiskněte klávesu ENTER.
Uživatelé systémů Windows Me, 98 nebo 95:
1. Klepněte na tlačítko Start v systému Windows a pak na příkaz Spustit.
2. Zadejte příkaz winipcfg a klepněte na tlačítko OK.
3. Zkontrolujte správnost adresy IP, masky podsít
ě, výchozí brány a serveru DNS.
Pokud informace nejsou správné, klepněte na tlačítko Release All (Uvolnit vše) a
potom na tlačítko Renew All (Obnovit vše).
Možné řešení 4:
Pomocí následujících pokynů ověřte nastavení připojení webového prohlížeče a
zkontrolujte, zda je zakázána funkce HTTP Proxy prohlížeče. Tento postup zajistí, aby
webový prohlížeč mohl načítat stránky s konfigurací routeru.
Uživatelé aplikace Internet Explorer:
1. Spust’te aplikaci Internet Explorer.
2. Klepněte na položku Nástroje, Možnosti Internetu a vyberte kartu Připojení.
3. Zvolte možnost Nikdy nevytáčet připojení a pak klepněte na tlačítko Použít.
4. Klepněte na tlačítko Nastavení místní sítě.
5. Zrušte zaškrtnutí všech zaškrtávacích políček a klepněte na tlačítko OK.
6. Klepněte na tlačítko OK.
Uživatelé aplikace Netscape Navigator:
1. Spust’te aplikaci Netscape Navigator.
2. Klepněte na možnost Úpravy, Předvolby.
3. V okně Kategorie poklepejte na položku Upřesnit.
4. Klepněte na položku Servery proxy, na možnost Přímé připojení k Internetu a
pak klepn
ěte na tlačítko OK.
67
Nelze přistupovat do sítě Internet.
Možné řešení 1:
Zkontrolujte, zda jsou napájecí kabel a oba kabely Ethernet správně připojeny. To zahrnuje
kabely, kterými je připojen router, modem a všechny počítače.
Možné řešení 2:
Restartujte router jeho odpojením od zdroje napájení a opětovným připojením.
Nevím, zda je moje adresa IP statická nebo dynamická.
Možné řešení:
Máte-li širokopásmové připojení k Internetu, máte pravděpodobně dynamickou adresu IP.
Tyto informace byste si však měli ověřit u svého poskytovatele služeb Internetu, protože
někteří poskytovatelé přiřazují statické adresy IP.
Při pokusu o kontrolu nastavení sít’ové konfigurace v operačním
systému Windows Me nelze najít ikonu Sít’.
Možné řešení:
Při výchozím nastavení se v Ovládacích panelech operačního systému Windows Me
nezobrazují všechny ikony. Změna výchozího nastavení, aby se zobrazily všechny ikony:
1. V nabídce Start operačního systému Windows klepněte na položku Nastavení a
příkaz Ovládací panely.
2. V okně Ovládací panely klepněte na Zobrazit všechny možnosti Ovládacích
panelů na levé straně obrazovky.
Nyní jsou viditelné všechny ikony na ploše Ovládacích panelů.
Nevím jak nakonfigurovat protokol TCP/IP, aby spolupracoval
s routerem.
Možné řešení:
Protokol TCP/IP je nainstalován, ale není nakonfigurován tak, aby spolupracoval
s routerem.
Uživatelé systému Windows XP:
1. V systému Windows klepněte na tlačítko Start, Ovládací panely.
2. Poklepejte na ikonu Připojení k síti a Internetu.
3. Klepněte pravým tlačítkem myši na ikonu vašeho připojení k místní síti nebo
vysokorychlostního připojení k Internetu a pak klepněte na příkaz Vlastnosti.
4. Klepněte na kartu Obecné a vyberte linku TCP/IP, která byla přiřazena vaší
sít’ové kartě.
5. Klepněte na tlačítko Vlastnosti.
6. Konfigurace adresování IP:
Preferovaná metoda – získání adresy IP automaticky ze serveru DHCP:
Klepněte na kartu Obecné, zaškrtněte políčko Získat adresu IP ze serveru
DHCP automaticky a klepněte na tlačítko OK. Znovu klepněte na tlačítko
OK.
68
Pokyny k ručnímu zadání adresy IP naleznete v Uživatelské příručce na
disku CD-ROM společnosti U.S. Robotics.
Uživatelé systému Windows 2000:
1. V systému Windows klepněte na tlačítko Start, Nastavení, Sít’ová a telefonická
připojení.
2. Poklepejte na ikonu Připojení k místní síti a vyberte položku Vlastnosti.
3. Vyberte linku TCP/IP, která byla přiřazena vaší sítové kartě, a vyberte možnost
Vlastnosti.
4. Konfigurace adresování IP:
Preferovaná metoda – získání adresy IP automaticky ze serveru DHCP:
Klepněte na kartu Adresa IP, zaškrtněte políčko Získat adresu IP ze
serveru DHCP automaticky a klepněte na tlačítko OK. Znovu klepněte na
tlačítko OK.
Pokyny k ručnímu zadání adresy IP naleznete v Uživatelské příručce na
disku CD-ROM společnosti U.S. Robotics.
Uživatelé systémů Windows Me, 98 nebo 95:
1. V nabídce Start operač ního systému Windows klepněte na položku Nastavení a
příkaz Ovládací panely.
2. Poklepejte na ikonu Sít
.
3. Klepněte na kartu Konfigurace a vyberte linku TCP/IP, která byla přiřazena vaší
sít’ové kartě.
4. Klepněte na tlačítko Vlastnosti.
5. Konfigurace adresování IP:
Preferovaná metoda – získání adresy IP automaticky ze serveru DHCP:
Klepněte na kartu Adresa IP, zaškrtněte políčko Získat adresu IP ze
serveru DHCP automaticky a klepněte na tlačítko OK. Znovu klepněte na
tlačítko OK.
Pokyny k ručnímu zadání adresy IP naleznete v Uživatelské příručce na
instalačním disku CD-ROM společnosti U.S. Robotics.
Uživatelé systému Windows NT:
1. V nabídce Start operač ního systému Windows klepněte na položku Nastavení a
příkaz Ovládací panely.
2. Poklepejte na ikonu Sít.
3. Klepněte na kartu Protokoly a vyberte linku TCP/IP, která byla přiřazena vaší
sít’ové kartě.
4. Klepněte na tlačítko Vlastnosti.
5. Konfigurace adresování IP:
Preferovaná metoda – získání adresy IP automaticky ze serveru DHCP:
69
Klepněte na kartu Adresa IP, zaškrtněte políčko Získat adresu IP ze
serveru DHCP a klepněte na tlačítko OK. Znovu klepněte na tlačítko OK.
Pokyny k ručnímu zadání adresy IP naleznete v Uživatelské příručce na
instalačním disku CD-ROM společnosti U.S. Robotics.
Příkazem Ping můžete zkontrolovat, zda byl počítač úspěšně připojen k routeru. Informace
o příkazu ping naleznete v Uživatelské příručce na disku CD-ROM společnosti
U.S. Robotics.
Nepodařilo se potíže odstranit?
1. Informace naleznete v Uživatelské příručce na disku CD-ROM společnosti
U.S. Robotics.
2. Vyhledejte část Support (Odborná pomoc) na webovém serveru společnosti
U.S. Robotics www.usr.com.
Nejčastější potíže, se kterými se uživatelé setkávají, jsou popsány na webových
stránkách FAQ (Časté otázky) a Troubleshooting (Řešení problémů) věnovaným
konkrétnímu produktu. Číslo produktu Broadband Router je 8004. Toto číslo
budete pravděpodobně potřebovat pro získání informací z webového serveru
společnosti U.S. Robotics.
3. Obrat’te se na oddělení odborné pomoci společnosti U.S. Robotics.
Odpovědi na technické dotazy týkající se produktů společnosti U.S. Robotics
můžete také získat od našich zkušených pracovníků odborné pomoci.
Stát Hlasová služba Internetová pošta Provozní doba
Spojené státy americké (888) 216-2850 http://www.usr.com/emailsupport 9:00 - 18:00
centrální čas, Po-Pá
Kanada (888) 216-2850 http://www.usr.com/emailsupport 9:00 - 18:00
centrální čas, Po-Pá
Rakousko 07 110 900 116 http://www.usr.com/emailsupport/de 9:00 – 17:00, Po-
Belgie (vlámština) +32 (0)70 233 545 http://www.usr.com/emailsupport/ea 9:00 – 17:00, Po-Pá
Belgie (francouzština) +32 (0)70 233 546 http://www.usr.com/emailsupport/ea 9:00 – 17:00, Po-Pá
Dánsko +45 7010 4030 http://www.usr.com/emailsupport/uk 9:00 – 17:00, Po-Pá
Finsko +358 98 171 0015 http://www.usr.com/emailsupport/ea 10:00 – 18:00, Po-Pá
Francie 082 507 0693 http://www.usr.com/emailsupport/fr 9:00 – 17:00, Po-Pá
Německo 01805671548 http://www.usr.com/emailsupport/de 9:00 – 17:00, Po-Pá
Maďarsko 01805671548 http://www.usr.com/emailsupport/hu 9:00 – 17:00, Po-Pá
Irsko 1890-252-130 http://www.usr.com/emailsupport/uk 9:00 – 18:00, Po-Pá
Itálie 848 80 9903 http://www.usr.com/emailsupport/it 9:00 – 17:00, Po-Pá
Lucembursko +352 342 080 8318 http://www.usr.com/emailsupport/bn 9:00 – 17:00, Po-Pá
Střední východ/Afrika +44 870 844 4546 http://www.usr.com/emailsupport/me 9:00 – 17:00, Po-Pá
Nizozemsko 0900 20 25 857 http://www.usr.com/emailsupport/ea 9:00 – 17:00, Po-Pá
Norsko +47 23 50 0097 http://www.usr.com/emailsupport/ea 9:00 – 17:00, Po-Pá
Polsko http://www.usr.com/emailsupport/pl 8:00 – 18:00, Po-Pá
Portugalsko +351 (0) 21 415 4034 http://www.usr.com/emailsupport/pt 9:00 – 17:00, Po-Pá
Rusko 8-800-200-200-1 http://www.usr.com/emailsupport/ru 10:00 – 18:00, Po-Pá
Španělsko 902 117 964 http://www.usr.com/emailsupport/es 9:00 – 17:00, Po-
Švédsko +46 (0) 77 128 1020 http://www.usr.com/emailsupport/ea 9:00 – 17:00, Po-Pá
Švýcarsko +0848 840 200 http://www.usr.com/emailsupport/de 9:00 – 17:00, Po-Pá
Spojené Království 0870 844 4546 http://www.usr.com/emailsupport/uk 9:00 – 17:00, Po-Pá
70
Aktuální informace o kontaktech na odbornou pomoc naleznete na následujících webových
stránkách: http://www.usr.com/support
/