TR10K009 RE / 02.2016
121
8.1 Poučení uživatelů
▶
Poučte všechny uživatele vratového zařízení o řádné
abezpečné obsluze pohonu garážových vrat.
▶
Předveďte aotestujte mechanické odblokování
abezpečnostní zpětný chod.
8.2 Funkční zkoušky
8.2.1 Mechanické odblokování lanovým zvonem
VÝSTRAHA
Nebezpečí zranění u rychle se zavírajících vrat
Zatažení za lanový zvon při otevřených vratech může
způsobit těžká zranění. Vrata se např. v případě slabých,
zlomených, vadných pružin nebo nedostatečného vyvážení
hmotnosti mohou rychle zavřít.
▶
Lanový zvon používejte jen při zavřených vratech!
▶
Zatáhněte za lanový zvon při zavřených vratech.
Vrata jsou odblokována. Vrata musí jít lehce otvírat
azavírat ručně.
8.2.2 Mechanické odblokování zámkem
nouzovéhoodblokování
Jen u garáží bez druhého přístupu
▶
Aktivujte zámek nouzového odblokování
přizavřenýchvratech.
Vrata jsou odblokována. Vrata musí jít lehce otvírat
azavírat ručně.
8.2.3 Bezpečnostní zpětný chod
Za účelem kontroly bezpečnostního zpětného chodu:
1. Přidržte vrata při zavírání oběma
rukama.
Vratové zařízení se musí zastavit
azahájit bezpečnostní zpětný
chod.
2. Přidržte vrata při otvírání oběma
rukama.
Vratové zařízení se musí vypnout.
Vrata se zastaví.
▶
Vpřípadě selhání bezpečnostního zpětného chodu ihned
pověřte odborníka kontrolou, resp. opravou.
8.3 Normální provoz
Pohon garážových vrat pracuje v normálním provozu výlučně
podle impulsního sekvenčního řízení.
Impulsní sekvenční řízení může aktivovat externí tlačítko,
tlačítko dálkového ovladače nebo tlačítkoT na krytu pohonu:
1. impuls: Vrata se pohybují ve směru jedné
zkoncových poloh.
2. impuls: Vrata se zastaví.
3. impuls: Vrata se pohybují v protisměru.
4. impuls: Vrata se zastaví.
5. impuls: Vrata se pohybují ve směru koncové polohy
zvolené při 1. impulsu.
atd.
Během pohybu vrat svítí osvětlení pohonu, které automaticky
zhasne asi po 2minutách.
8.4 Chování při výpadku napětí
Pro ruční otevření nebo zavření garážových vrat:
▶
Aktivujte mechanické odblokování (viz kapitola8.2.1
nebo8.2.2).
Tím vytáhnete šoupátko spojky a odpojíte vodicí vozík
odspojky vozíku.
8.5 Chování po obnově napětí
Po obnově napětí musíte vodicí vozík opět zapojit do spojky
vozíku:
1. Najeďte se spojkou vozíku do blízkosti vodicího vozíku.
2. Vymáčkněte zelené šoupátko spojky.
3. Pohybujte vraty ručně, dokud vodicí vozík nezapadne
dospojky vozíku.
4. Stiskněte tlačítko dálkového ovladače nebo tlačítko
spříkazem Impuls.
Dojde-li k výpadku napětí během pojezdu vrat, po prvním
příkazu Impuls provede pohon referenční pojezd.
5. Pomocí několika nepřerušených pojezdů vrat zkontrolujte,
zda vrata zcela dosahují koncové polohy Vrata otevřena
aVrata zavřena.
Jestliže chování ani po několika nepřerušených pojezdech vrat
neodpovídá chování popsanému v kroku 5, jsou nutné nové
programovací pojezdy. Vymažte před tím stávající data vrat
(viz kapitola11.2 a5.1).
9 Kontrola a údržba
Pohon garážových vrat je bezúdržbový.
Pro vaši vlastní bezpečnost vám však doporučujeme nechávat
vratové zařízení kontrolovat audržovat podle údajů výrobce
odborníkem.
VÝSTRAHA
Nebezpečí zranění nečekaným pohybem vrat
Jestliže při kontrole a údržbě vratového zařízení jiná osoba
vratové zařízení nedopatřením znovu zapne, může dojít
kneočekávanému pojezdu vrat.
▶
Při všech pracích na vratovém zařízení vytáhněte
síťovou zástrčku.
▶
Zajistěte vratové zařízení proti neoprávněnému
opětovnému zapnutí.
Kontrolu nebo opravu smí provádět pouze odborník. Obraťte
se v této věci na svého dodavatele.
▶
Všechna bezpečnostní zařízení a všechny ochranné
funkce kontrolujte každý měsíc.
▶
Existující chyby nebo závady musíte okamžitě odstranit.
Vizuální kontrolu může provádět provozovatel.
9.1 Kontrola napnutí ozubeného řemene
▶
Napnutí ozubeného řemene kontrolujte každého půl
roku.
▶
V případě potřeby napnutí ozubeného řemene seřiďte
(vizobr.1.11).
K tomuto účelu odstraňte šrouby a přívodní plech
(vizobr.5).
Ve fázi rozjezdu a brzdění může dojít ke krátkodobému
vyvěšení ozubeného řemene z profilu kolejnice. Tento
jevneznamená žádný technický nedostatek. Nemá ani žádný
nepříznivý vliv na funkci a životnost pohonu.
ČESKY