ROBBE Air Beaver Operativní instrukce

Kategorie
Dálkově ovládané hračky
Typ
Operativní instrukce
Air Beaver ARF
26
Technická data
Rozpětí: ca. 1520 mm
Celková délka: ca. 960 mm
Celkový obsah plochy: ca. 28 dm
2
Letová hmotnost: ca. 1200 g
Celkové plošné zatížení: ca. 42 g/dm
2
Vhodná souprava dálkového řízení
Minimálně 6-kanálová souprava dálkového řízení robbe Futaba v
pásmu 2,4 GHz. Doporučujeme zvláště soupravu FF-6 (T6EXP)
R617, 2,4 GHz, obj. čís. F4069.
Potřebné příslušenství, které není součástí stavebnice
Označení Obj. čís.
1 letový aku 3S1P 11,1V 2200 mAh 20C 6950
Suchý zip 50590002
Vhodné příslušenství
Sada plováků 25691000
Obsahuje všechny součástí pro přestavbu
modelu Air Beaver na vodní model.
Nabíječ pro letový aku, na př.
Power Peak® A4 EQ-LCD 8560
Nabíjecí kabel 8881
Další nabíječe, nářadí a pomůcky viz hlavní katalog robbe
Všeobecné pokyny k průběhu stavby
Před začátkem stavby byste se měli seznámit s obrázky a krátkými
texty a udělat si tak přehled o příslušných montážních krocích.
Serva jsou už instalována, zapojena ke kormidlům a opatřena
prodlužovacími kabely.
Model je poměrně rychle připraven k letu. Pro ulehčení
bezpečného provozu byste si měli před prvím uvedením do pro-
vozu bezpodmínečně přečíst tento návod k obsluze a přiložené
informační listy jakož i Bezpečnostní pokyny.
Snažíme se neustále přízpůsobovat naše výrobky nejnovějšímu
vývoji. Informujte se prosím o technických zlepšeních, upda-
tech a aktualizacích dokumentace příslušných popisů výrobků
v internetu na naši domovské stránce www.robbe.com.
Veškeré údaje o směru jako např. „vpravo“ jsou udávány ve
směru letu.
Vhodná lepidla (pro opravy)
Pro lepení použíjte výhradně
vteřinového lepidla robbe Speed typ 2, čís. 5063
a příslušný
aktivátor, čís. 5017.
Pokyny k RC-soupravě
K řízení modelu potřebujete soupravu s minimálně 6 kanály.
Zdroj proudu přijímače zajišťuje v regulátoru zabudovaný systém
BEC.
V modelu se používají kabely serv s rozdílným barevným kódem:
Impuls: bílý / oranžový
Kladný kabel: červený / červený
Záporný kabel: černý / hnědý
Mějte toto na mysli při zapojování anebo prodlužování kabelů.
Při kontrole funkce serv k ovládání kormidel za pomoci soupravy
přesuňte ovládací kniply do neutrální polohy (kniply a ovladače
trimu do středové polohy na vysílači).
Pro uvedení do provozu přesuňte knipl plynu vždy do polohy vyp-
nutého motoru (motor vypnut). Teprve potom připojte akumulátory.
Osvětlení se zapojí k jednomu z volných kanálu na přijímači a zapne
se automaticky při zapojení aku - viz též pokyny na obr. 40.
Při ukončování provozu vždy nejdříve odpojte akumulátory od
regulátoru a až poté vypněte vysílač.
Při veškerých činnostech na dílech dálkového řízení, motoru nebo
regulátoru vždy dbejte pokynů, uvedených v přiložených návodech
přístrojů.
Rovněž si před uvedením do provozu pozorně přečtěte bezpečnostní
pokyny k akumulátorům a nabíječům.
Lakování a dekorační nálepky
Model je již opatřen dekorem. Lakování není zapotřebí.
Dejte pozor, aby dekorace nepřišla do styku s s lepidlem (vteřinovým
lepidlem). Mohlo by dojít k poškození povrchu.
Dodávané náhradní díly
Obj.čís. Označení
25690001 Sada křídel s osvětlením
25690002 Sada výškovky
25690003 Hlavní podvozek s krytem
25690004 Sada ostruhového podvozku
25690005 Sada trupu
25690006 Kužel a vrtule
25690007 Unášeč vrtule
25690008 Atrapa motoru
25690009 Víko baterie
25690010 Střídavý motor s upevněním
25690011 Střídavý regulátor 40A ESC
Obr. 1
- Ovládání výškového a směrového kormidla v zádi trupu.
Obr. 2
- Pokud to je zapotřebí, odpojit spojku serva výškového kormidla
od táhla výškového kormidla.
Obr. 3 a 4
- Táhlo výškového kormidla potáhnout směrem dozadu.
- Táhlo zavěsit do ovládací páky výškového kormidla. Výškovku
nasadit na záď trupu.
Obr. 5
- Nasadit směrovku, přitom zavěsit ovládací táhlo směrového kor-
midla do unášeče pod výškovkou.
Obr. 6 a 7
- Výškovku a směrovku přišroubovat k zádi trupu.
Stavební a provozní návod
© robbe Modellsport
Čís.
2569
Air Beaver ARF
27
Obr. 8
- Táhla navléci do spojek serv.
- Serva výškového a směrového kormidla uvést do neutrální polo-
hy. Obě kormidla uvést do neutrální polohy a utáhnout šroubky
spojek.
Obr. 9
- Ostruhové kolečko a ovládání ostruhového kola.
Obr. 10
- Ostruhu přišroubovat k zádi.
Obr. 11
- Ovládací dráty navléct do páky a protáhnout spojkami.
- Ještě jednou zkontrolovat neutrální polohu směrového kormidla.
- Ostruhové kolečko nastavit na přímou jízdu a utáhnout šroubek
spojky.
Obr. 12
- Svorky křídel přišroubovat k oběma stranám trupu.
Obr. 13
- Obrázek ukazuje křídlo zespodu.
- Oba držáky křídel jsou již zalepeny v levém křídle.
- Kabel serva a kabel osvětlení provléct předním otvorem trupu.
Obr. 14
- Křídlo zasunout až k trupu, až obě svorky křídla slyšitelně
zaskočí. Kabely serv při tom zatáhnout dovnitř.
- Př nasazení křídla navléct táhlo přistávacích klapek do spojky
serva.
Obr. 15
- Pravé křídlo (s jedním držákem křídla) jak nahoře popsáno nasu-
nout k trupu.
Obr. 16
- Šroubek spojky serva untáhnout až při funkční zkoušce, když
směr otáčení serva a přiřazení ovládače na vysílači je již ustano-
veno.
Obr. 17
- Jednotlivé díly hlavního podvozku.
Obr. 18
- Hlavní podvozek přišroubovat k trupu, přitom rovněž společně
sešroubovat vzpěry křídel.
Obr. 19 a 20
- Vzpěry křídel přišroubovat ke křídlům.
Sled obrázků 21 - 24
- Odstranit ochrannou fólii lepicích pásků na krytech podvozku.
- Kryty přiložit k podvozkovým nohám, vyrovnat a přitlačit.
Obr. 25
- Vodící plošky výškovky se šroubky
Obr. 26
- Vodící plošky oboustranně přišroubovat.
Obr. 27
- Vrtule s kuželem a upevňovacím materiálem.
Obr. 28
- Namontovat vrtuli s kuželem a zadní stěnou kuželu vrtule. Mezi
atrapou hvězdicového motoru a zadní stěnou kuželu nastavit
vzdálenost ca. 4 mm
Obr. 29
- Nasadit kryt kuželu a upevnit.
Obr. 30
Při následujících pracích se držte návodu soupravy dálkového
řízení:
- Připojením serv přiřadit řídicí funkce odpovídajícím kanálům
přjímače.
- Připojit regulátor.
- Umístit přijímač.
- Uložte anténní licnu přijímače dle návodu k soupravě dálkového
řízení.
- Dva pásky suchého zipu (háčkovitý pásek) nalepit do akušachty
pro upevnění aku.
Obr. 31 a 32
- Pásek suchého zipu (flaušovitý pásek) přilepit ke spodní straně
aku.
Obr. 33
- Aku vložit do trupu, avšak ještě nepřipojovat.
Obr. 34
- Uzavřít víko akušachty.
Obr. 35 a 36
- Víko serva je opatřeno dvěma a uzvěry na zacváknutí Víko serva
nasadit a nechat zacvaknout.
- Zapněte vysílač a přesuňte knipl plynu do polohy vypnutého
motoru („Motor aus“).
- Zapojte nabité pohonné akumulátory.
- Naprogramujte podle návodu k pohonné jednotce pozici
plného plynu a stop pozici.
Obr. 37, Zkouška funkcí
- Překontrolujte nulovou polohu kormidel.
- Pokud je to nutné, posuňte táhlo směrovky a výškovky ve varia-
Stavební a provozní návod
© robbe Modellsport
Čís.
2569
Air Beaver ARF
28
bilních koncovkách, teprve potom dotáhněte stavěcí šroub (M 3 x
3) spojek .
- Drobné korektury na křidélkách a klapkách proveďte pomocí
vysílače.
- Postavte se za model.
- Proveďte zkoušku směru otáčení serv.
- Při pohybu pákou křidélka doprava se musí pravé křidélko
vychýlit nahoru a levé dolů.
- Pokud přitáhnete páku výškovky směrem k sobě, klapka výškovky
se vychýlí nahoru.
- Pokud pohnete pákou směrovky doprava, musí se směrovka
vychýlit také doprava.
- Při opačných pohybech kormidel uveďte smysl otáčení do
pořádku funkcí revers na vysílači.
- Výchylky serv nastavte dle doporučených hodnot.
Querruder = křidélka
Höhenruder = výškovka
Seitenruder = směrovka
Landeklappen = přistávací klapky
Nastavení přístávacích klapek
Zkontrolovat směr otáčení serva přístávacích klapek. Utáhnout
šroubek spojky serva.
nahoru: 0 mm
dolů: 25 mm
Doporučuje se přimísit přístávacím klapkám ca. 5 mm potlačení
výškového kormidla, čímž se zabrání vzepnutí modelu při vysunutí
přístávacích klapek.
- Velikostí výchylek jsou vždy měřeny na vnitřní straně kormidel.
- Uvedené výchylky kormidel jsou pouze orientační hodnoty.
Přesné nastavení musí provést každý pilot sám dle svých indivi-
duálních zvyklostí při řízení.
- Stejně tak případné nastavení Expo se provádí dle vlastních zvy-
klostí při řízení.
Stavební a provozní návod
© robbe Modellsport
Čís.
2569
Obr. 38
Běh motoru
- Model podržet tak, aby se vrtule mohla volně otáčet. Pozor:
Při všech montážních pracích, seřizování a údržbě se nikdy
nepřibližujte do kruhu otáčení vrtule - nebezpečí úrazu.
- Zkontrolovat smysl otáčení motoru. Při pohledu zepředu se motor
musí otáčet proti smyslu hodinových ručiček.
V případě, že tomu tak není, je třeba přehodit dva ze tří
přípojovacích kablů mezi motorem a regulátorem.
- Napřed rozpojit spojení mezi letovým aku a regulátorem, pak
teprve vypnout vysílač.
Obr. 39, vyvážení
- Polohu těžiště „C.G.“ označte na obou stranách trupu ve vzdále-
nosti 60 mm od náběžné hrany.
- Model podepřít v těžišti (C.G.) a nechat jej vyvážit. Ideální polohy
těžiště je dosaženo, když model zůstane v rovnováze s lehce dolů
nakloněnou přídí trupu.
- Pokud je to nutné, přesuňte letový akumulátor.
- Označte si v trupu polohu akumulátoru, abyste jej v případě jeho
výměny umístili opět do stejné polohy.
Obr. 40, osvětlení
- Dvoupólová zástrčka osvětlení se připojí se správnou polaritou na
volný kanál přijímače. Pozor: Pól vedení impulzů zůstane nezapo-
jen.
- Osvětlení (poziční světla a přístávací světlomety) je permanentně
zapnuté a není spínatelné dálkovým řízením. Má-li se létat bez
osvětlení, musí se vytáhnout zástrčka z přijímače.
- Jako svítidla slouží diody LED, takže minimální spotřeba proudu
nemá vliv na dobu letu.
Zalétávání, rady pro létání
- Před prvním startem dbejte doporučení uvedených v
odstavcích „Běžné testy před startem“, „Provoz modelu“ a
„Bezpečnostní pokyny“.
- Pro zalétnutí modelu byste si měli zvolit dle možností den s
bezvětřím.
- Pro první lety je na př. vhodná louka nebo velká plocha bez
překážek (stromů, plotů, vedení vysokého napětí apod.).
- Znovu proveďte zkoušku funkcí.
- Model lze startovat z ruky anebo ze země.
- Start modelu se provádí vždy přímo proti větru.
- Při dostatečně hladké startovací dráze se doporučuje start ze
země.
- Proveďte několik pokusů pojíždění, abyste si zvykli na chování
modelu při pojíždění a na reakce kormidel na zemi.
- Roztočte motor na plný plyn a nechte model rozběhnout proti
větru. Při dosažení dostatečné rychlosti zvedněte Beavra krátkým
potažením výškového kormidla za země.
- Pro start z ruky byste si měli vzít na pomoc někoho, kdo je scho-
pen dopravit model dostatečnou rychlostí do vzduchu.
- Zapnout motor a model odstartovat prudkým hodem vodorovně
proti větru.
- Nechejte model Beaver letět rovně, nepokoušejte se o zatáčky v
blízkosti země.
- Pokud je to nutné, dotrimuje kormidla tak, abyste dosáhli plynu-
lého stoupavého letu.
- Překontrolujte reakce modelu na výchylky kormidel. Po případě
by se měly výchylky po přistání odpovídajícím způsobem zvětšit
nebo zmenšit.
- Vyzkoušejte si v dostatečně bezpečné výšce minimální rychlost
modelu.
- Vyzkoušejet účinek přístávacích klapek v dostatečné bezpečnostní
výšce při motoru, běžícím na volnoběh anebo při zastaveném
motoru. Použijte klapek v blízkosti země teprvé po jejích přesném
nastavení.
- Přistání zahajujte vždy s dostatečně vysokou přístávací rychlostí.
- Pokud je nutné model dotrimovat, upravte po přistání délku táhel
a páky trimu přesuňte na vysílači zpět do nulové polohy, takže je
pro další lety na obou stranách k dispozici plná dráha trimu.
- Po každém letu zkontrolujte pevnost uložení nosných ploch na
trupu a na sponách.
robbe Modellsport GmbH & Co. KG
Technické změny vyhrazeny
29
© robbe Modellsport
Pohonná jednotka Air Beaver
Návod k obsluze
Čís.
2569
Technická data, 40 A regulátor:
Trvalý proud: 40 A
Špičkový proud: 55 A (max. 10 s)
Bec-mód: lineární
BEC-výstup: 5V / 3A
Počet Li-Poly článků: 2-3
Počet článků NiMH: 5 - 9 NC/NiMH
Ochrana proti podpětí: ano
Rozměry (regulátor): 68 x 25 x 8 mm
Hmotnost: 35 g
Pozor: Regulátor není vybaven ochranou proti přepólování! Nesprávná polarita aku na přípoji
regulátoru vede okamžitě ke zničení regulátoru.
Pokud se má místo BEC systému použít samostatný přijímačový aku, musí se
červený kabel z připojovacího kabelu přijímače vytáhnout z obalu konektoru a zai-
zolovat proti zkratu.
VELMI DULEŽITÉ: Různé vysílače mají rozdílné hodnoty nastavení plynu, proto
důrazně doporučujeme použít k naprogramování rozsahu plynu "funkce pro nastavení rozsahu plynu".
Nastavení polohy plného plynu a stop:
(v případě nového vysílače by se rozsah plynu měl vždy znova naprogramovat)
Zapněte vysílač, přesuňte knipl plynu dopředu.
Připojte aku k regulátoru.
Zazní speciální signál “123”. To znamená, že napětí aku je v přípustných mezích.
Zazní dva další tóny, které potvrzují, že horní doraz rozsahu plynu je správně načten.
Uveďte nyní během 2 vteřin knipl plynu do požadované polohy stop. Toto se potvrdí delším tónem.
Toto nastavení se uzavře akustickým pokynem na nastavení brzdy (1x krátký tón = brzda vypnuta, 2x krátký
tón = brzda zapnuta).
Regulátor je připraven k provozu.
Nastavení brzdy:
Zapněte vysílač, přesuňte knipl plynu dopředu.
Připojte aku k regulátoru.
Následují dva delší tóny pro polohu plného plynu.
Po ca. 2 vteřinách zaní krátký tón pro nastavení : „brzda vypnuta“.
Po dalších 2 vteřinách lze slyšet 2 krátké tóny pro „brzda zapnuta“.
Má-li se nastavit „brzda vypnuta“ , musí se knipl po prvním krátkém tónu přesunout do nulové polohy.
Má-li se brzda aktivovat, vyčká se, až je k slyšení druhý sled tónů.
Pro potvrzení nastavení brzdy potom zazní jedotlivý delší tón, za kterým následuje zvolené nastavení (1
anebo 2 krátké tóny).
Regulátor je připraven k provozu.
UPOZORNĚNÍ:
Když se během fáze nastavování nepohne kniplem, motor se nerozběhne. Postup se pak musí opakovat.
Uvedení regulátoru do provozu:
Stáhněte knipl plynu, poté zapněte vysílač.
Propojte aku s regulátorem; zazní speciální signál “123”, následovaný delším tónem a stávajícím nastavením
brzdy.
Regulátor je připraven k provozu.
Ochranné funkce
1. Ochrana při startu: Pokud se motor během 2 vteřin po přidání plynu nerozběhne, vypne regulátor výstupní
napětí. V tomto případě se MUSÍ knipl plynu stáhnout úplně zpět aby bylo možné motor nastartovat. Tato
okolnost může mít následující příčiny: Spojení mezi regulátorem a motorem není bezpečné, vrtule anebo
motor je zablokovaný, převodovka je poškozena atd.).
2. Ochrana proti přehřátí:Pokud teplota regulátoru překročí hodnotu 110°C, zredukuje regulátor výstupní
napětí.
3. Ochrana proti výpadku impulzů řízení plynu: Pokud impulz řízení plynu na dobu jedné vteřiny zanikne,
zredukuje regulátor výstupní napětí. Při dalším výpadku na 2 vteřiny vypne regulátor výstupní napětí zcela.
Popis funkce
1. Nastavení brzdy: Brzda: ZAPNUTA / Brzda VYPNUTA, PŘEDVOLBA = Brzda VYPNUTA
Technická data, střídavý motor-Outrunner:
Provozní napětí: 11,1 V (3S LIPO)
Zatěžovací proud max.: 28 A
Volnoběžné otáčky: 850 otmin/V
Rozměry D x L: 41 x 33,4 mm
Průměr hřídele: 4 mm
Hmotnost: 120 g
Varovné tóny a hledání chyb
Chyba Možné důvody Řešení
Motor po spuštění nestartuje; chybné propojení mezi překontrolujte propojení, příp.
žádný akustický signál akumulátory a regulátorem vyměňte konektory
Motor po spuštění nestartuje; vstupní napětí je příliš překontrolujte napětí
zazní varovné signály vysoké nebo nízké akumulátorů
“Píp-Píp-, Píp-Píp-,
Píp-Píp-” (pauza mezi signály
trvá asi 1s)
Motor po spuštění nestartuje; chybný signál plynu překontrolujte přijímač, příp.
zazní varovné signály vysílač
“Píp-, Píp-, Píp-” překontrolujte kabel kanálu
(pauza mezi signály “Píp-Píp” plynu
trvá asi 2 s)
Motor po spuštění nestartuje; knipl plynu není úplně stáhněte knipl plynu
zazní varovné signály na spodní zarážce
(pauza mezi signály “Píp-Píp”Píp-”
asi čtvrtinu sekundy
Motor po zapnutí nestartuje kanál plynu je přepólovaný přepólujte kanál plynu
po 2 pípnutích (Píp-, Píp-)
zazní speciální akustický
signál“* 56712”
Motor má chybný smysl otáčení chybné propojení mezi vyměňte dva kabely mezi
motorem a regulátorem motorem a regulátorem
Motor se za chodu vypíná výpadek impulzu plynu překontrolujte přijímač, příp.
vysílač
regulátor je v ochranném co nejrychleji s modelem
módu podpětí přistaňte a dobijte akumulátory
některá propojení nejsou překontrolujte všechna propojení:
spolehlivá konektory na aku, kabelu kanálu
plynu a kabelu motoru
30
© robbe Modellsport
Pohonná jednotka Air Beaver
Návod k obsluze
Bezpečnostní pokyny
Dodržujte pořadí při zapínání: Zapněte vždy nejdříve vysílač a potom přijímač. Při vypínání
postupujte v opačném pořadí.
- Dbejte technických dat.
- Dbejte na správnou polaritu u všech připojovacích kabelů.
- Vyvarujte se zkratům.
- Zabudujte příp. zabalte regulátor tak, aby nepřišel do kontaktu s mastnotami, olejem nebo vodou.
Zajistěte dostatečnou cirkulaci vzduchu.
- Při uvedení do provozu se nikdy nepřibližujte do oblasti točící se vrtule - hrozí nebezpečí úrazu.
ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
Na výrobek se poskytuje záruka 24 měsíců od data prodeje. Jako doklad pro začátek a průběh záruční
lhůty slouží paragon nebo pokladní lístek prodejce, který je při prodeji vystaven. Eventuelní opravy
neprodlužují dobu záruční lhůty.
Během záruky jsou všechny opravy způsobené výrobní nebo materiálovou vadou prováděny zdarma v rámci
servisu. Další nároky, jako např. následné škody, nelze uplatňovat.
Zaslání k nám hradí zákazník (prodejce), zaslání zpět od nás je zdarma. Zásilky zatížené poplatky nemůžeme
přijmout.
Za škody vzniklé při dopravě nebo ztrátu nemůže firma Robbe převzít zodpovědnost. Proto doporučuje využít
příslušných pojištění. Své nabíječe zasílejte vždy servisu ve Vaší zemi, který je k tomu určen.
Pro zpracování Vaší záruční opravy je nutno:
- přiložit doklad o koupi nabíječe
- nabíječ musí být obsluhován v souladu s návodem k použití
- byly použity jen doporučené zdroje napětí a příslušenství Robbe
- nabíječ nebyl vystaven vlhku, nebyly zde zjištěny žádné cizí zásahy, přetěžování nebo mechanická
poškození
- pokuste se uvést možné důvody závady
Vyloučení záruky:
Za dodržení postupů v Návodu k montáži a Návodu k obsluze, jakož i podmínek a metod při instalaci, provozu
a používání a údržby RC komponent nemůže robbe-Modellsport přebírat záruku.
Proto firma Robbe nepřebírá v žádném případě odpovědnost za ztráty, škody a náklady, které souvisí jakým-
koli způsobem s chybnou obsluhou a provozem vysílačové aparatury.
Pokud to zákon připouští, omezuje se závazek firmy robbe Modellsport k plnění náhrady škody, stejně tak ze
zákona, na hodnotu faktury za množství zboží firmy robbe Modellsport, které se bezprostředně podílelo na
poškozující události.
Toto neplatí, pokud firma robbe Modellsport podle závazných zákonných předpisů ručí neomezeně, z důvodu
záměru nebo hrubé nedbalosti.
Čís.
2569
Air Beaver ARF
31
2569
Čís.
Stavební a provozní návod
© robbe Modellsport
Tento symbol znamená, že malé elektrické a elektronické přístroje se na konci jejich užitné
doby musí likvidovat odděleně od domácího odpadu. Likvidujte tento přístroj v místní
komunální sběrně anebo recyklačním středisku. Toto platí pro všechny země Evropské unie
jakož i pro jiné evropské země s odděleným sběrným systémem.
Omyly a technické změny vyhraženy. Autorské právo robbe-Modellsport 2012
Kopie a patisk i ve vytazích pouze s písemným povolením firmy robbe-Modellsport GmbH &Co.KG
Firma robbe Modellsport GmbH & Co. KG tímto prohlašuje, že tento přístroj je v souladu se základ-
ními požádavky a jinými relevantními předpisy odpovídajících směrnic CE. Originální prohlášení o
konformitě naléznete v internetu pod adresou www.robbe.com u příslušného popisu přístroje použitím
symbolu klávesy „Conform“.
Servisní adresy
Land Firma Strasse Stadt Telefon Fax E-Mail
Andorra Sorteney Santa Anna, 13 AND-00130 Les escaldes- Princip. D‘Andorre 00376-862 865 00376-825 476 sorteny@sorteny.com
Dänemark Nordic Hobby A/S Bogensevej 13 DK-8940 Randers SV 0045-86-43 61 00 0045-86-43 77 44 hobby@nordichobby.com
Deutschland robbe-Service Metzloser Str. 38 D-36355 Grebenhain 0049-6644-87-777 0049-6644-87-779 hotline@robbe.com
England robbe-Schlüter UK LE10-UB GB-LE10 3DS Leicestershire 0044-1455-637151 0044-1455-635151 keith@robbeuk.co.uk
Frankreich S.A.V Messe 6, Rue Usson du Poitou, BP 12 F-57730 Folschviller 0033 3 87 94 62 58 0033-3-87 94 62 58 sav-robbe@wanadoo.fr
Griechenland TAG Models Hellas 18,Vriullon Str. GR-14341 New Philadelfia/Athen 0030-2-102584380 0030-2-102533533 [email protected]
Italien MC-Electronic Via del Progresso, 25 I-36010 Cavazzale di Monticello C.Otto (Vi) 0039 0444 945992 0039 0444 945991 mcelec@libero.it
Niederlande/Belg. Jan van Mouwerik Slot de Houvelaan 30 NL-3155 Maasland 0031-10-59 13 594 0031-10-59 13 594 van_Mouwerik@versatel.nl
Norwegen Norwegian Modellers Box 2140 N-3103 Toensberg 0047-333 78 000 0047-333 78 001 [email protected]
Österreich robbe-Service Puchgasse 1 A-1220 Wien 0043-1259-66-52 0043-1258-11-79 offi[email protected]t
Schweden Minicars Hobby A.B. Bergsbrunnagatan 18 S-75323 Uppsala 0046-186 06 571 0046-186 06 579 [email protected]
Schweiz robbe Futaba Service Hinterer Schürmattweg 25 CH-4203 Grellingen 0041-61-741 23 22 0041-61 741 23 34 info@robbefutaba-service.ch
Slowakische Rep. Ivo Marhoun Horova 9 CZ-35201 AS 00420 351 120 162 [email protected]
Spanien robbe-Service Metzloser Str. 38 D-36355 Grebenhain 0049-6644-87-777 0049-6644-87-779 [email protected]
Tschech. Rep. Ivo Marhoun Horova 9 CZ-35201 AS 00420 351 120 162 [email protected]
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32

ROBBE Air Beaver Operativní instrukce

Kategorie
Dálkově ovládané hračky
Typ
Operativní instrukce