Air Beaver ARF
28
bilních koncovkách, teprve potom dotáhněte stavěcí šroub (M 3 x
3) spojek .
- Drobné korektury na křidélkách a klapkách proveďte pomocí
vysílače.
- Postavte se za model.
- Proveďte zkoušku směru otáčení serv.
- Při pohybu pákou křidélka doprava se musí pravé křidélko
vychýlit nahoru a levé dolů.
- Pokud přitáhnete páku výškovky směrem k sobě, klapka výškovky
se vychýlí nahoru.
- Pokud pohnete pákou směrovky doprava, musí se směrovka
vychýlit také doprava.
- Při opačných pohybech kormidel uveďte smysl otáčení do
pořádku funkcí revers na vysílači.
- Výchylky serv nastavte dle doporučených hodnot.
Querruder = křidélka
Höhenruder = výškovka
Seitenruder = směrovka
Landeklappen = přistávací klapky
Nastavení přístávacích klapek
Zkontrolovat směr otáčení serva přístávacích klapek. Utáhnout
šroubek spojky serva.
nahoru: 0 mm
dolů: 25 mm
Doporučuje se přimísit přístávacím klapkám ca. 5 mm potlačení
výškového kormidla, čímž se zabrání vzepnutí modelu při vysunutí
přístávacích klapek.
- Velikostí výchylek jsou vždy měřeny na vnitřní straně kormidel.
- Uvedené výchylky kormidel jsou pouze orientační hodnoty.
Přesné nastavení musí provést každý pilot sám dle svých indivi-
duálních zvyklostí při řízení.
- Stejně tak případné nastavení Expo se provádí dle vlastních zvy-
klostí při řízení.
Stavební a provozní návod
© robbe Modellsport
Čís.
2569
Obr. 38
Běh motoru
- Model podržet tak, aby se vrtule mohla volně otáčet. Pozor:
Při všech montážních pracích, seřizování a údržbě se nikdy
nepřibližujte do kruhu otáčení vrtule - nebezpečí úrazu.
- Zkontrolovat smysl otáčení motoru. Při pohledu zepředu se motor
musí otáčet proti smyslu hodinových ručiček.
V případě, že tomu tak není, je třeba přehodit dva ze tří
přípojovacích kablů mezi motorem a regulátorem.
- Napřed rozpojit spojení mezi letovým aku a regulátorem, pak
teprve vypnout vysílač.
Obr. 39, vyvážení
- Polohu těžiště „C.G.“ označte na obou stranách trupu ve vzdále-
nosti 60 mm od náběžné hrany.
- Model podepřít v těžišti (C.G.) a nechat jej vyvážit. Ideální polohy
těžiště je dosaženo, když model zůstane v rovnováze s lehce dolů
nakloněnou přídí trupu.
- Pokud je to nutné, přesuňte letový akumulátor.
- Označte si v trupu polohu akumulátoru, abyste jej v případě jeho
výměny umístili opět do stejné polohy.
Obr. 40, osvětlení
- Dvoupólová zástrčka osvětlení se připojí se správnou polaritou na
volný kanál přijímače. Pozor: Pól vedení impulzů zůstane nezapo-
jen.
- Osvětlení (poziční světla a přístávací světlomety) je permanentně
zapnuté a není spínatelné dálkovým řízením. Má-li se létat bez
osvětlení, musí se vytáhnout zástrčka z přijímače.
- Jako svítidla slouží diody LED, takže minimální spotřeba proudu
nemá vliv na dobu letu.
Zalétávání, rady pro létání
- Před prvním startem dbejte doporučení uvedených v
odstavcích „Běžné testy před startem“, „Provoz modelu“ a
„Bezpečnostní pokyny“.
- Pro zalétnutí modelu byste si měli zvolit dle možností den s
bezvětřím.
- Pro první lety je na př. vhodná louka nebo velká plocha bez
překážek (stromů, plotů, vedení vysokého napětí apod.).
- Znovu proveďte zkoušku funkcí.
- Model lze startovat z ruky anebo ze země.
- Start modelu se provádí vždy přímo proti větru.
- Při dostatečně hladké startovací dráze se doporučuje start ze
země.
- Proveďte několik pokusů pojíždění, abyste si zvykli na chování
modelu při pojíždění a na reakce kormidel na zemi.
- Roztočte motor na plný plyn a nechte model rozběhnout proti
větru. Při dosažení dostatečné rychlosti zvedněte Beavra krátkým
potažením výškového kormidla za země.
- Pro start z ruky byste si měli vzít na pomoc někoho, kdo je scho-
pen dopravit model dostatečnou rychlostí do vzduchu.
- Zapnout motor a model odstartovat prudkým hodem vodorovně
proti větru.
- Nechejte model Beaver letět rovně, nepokoušejte se o zatáčky v
blízkosti země.
- Pokud je to nutné, dotrimuje kormidla tak, abyste dosáhli plynu-
lého stoupavého letu.
- Překontrolujte reakce modelu na výchylky kormidel. Po případě
by se měly výchylky po přistání odpovídajícím způsobem zvětšit
nebo zmenšit.
- Vyzkoušejte si v dostatečně bezpečné výšce minimální rychlost
modelu.
- Vyzkoušejet účinek přístávacích klapek v dostatečné bezpečnostní
výšce při motoru, běžícím na volnoběh anebo při zastaveném
motoru. Použijte klapek v blízkosti země teprvé po jejích přesném
nastavení.
- Přistání zahajujte vždy s dostatečně vysokou přístávací rychlostí.
- Pokud je nutné model dotrimovat, upravte po přistání délku táhel
a páky trimu přesuňte na vysílači zpět do nulové polohy, takže je
pro další lety na obou stranách k dispozici plná dráha trimu.
- Po každém letu zkontrolujte pevnost uložení nosných ploch na
trupu a na sponách.
robbe Modellsport GmbH & Co. KG
Technické změny vyhrazeny