ROBBE Nano-Vector Operativní instrukce

Kategorie
Dálkově ovládané hračky
Typ
Operativní instrukce
Nano-Vector ARF
2580
Čís.
Technická data
Rozpětí: ca. 580 mm
Celková délka: ca. 510 mm
Celková nosná plocha: ca. 10 dm
2
Letová hmotnost: ca. 350 g
Celkové plošné zatížení: ca. 35 g/dm
2
Vážený zákazníku,
rozhodl jste se zakoupit zkompletovaný model z produkce firmy
robbe, za což Vám děkujeme.
Model je poměrně rychle připraven k letu. Pro ulehčení bezpečného
provozu byste si měli bezpodmínečně přečíst tento Návod k obsluze
a přiložené informační listy stejně jako i Bezpečnostní pokyny, a to
před prvním uvedením do provozu.
Snažíme se neustále přízpůsobovat naše výrobky nejnovějšímu
vývoji. Informujte se prosím o technických zlepšeních a aktua-
lizacích dokumentace příslušných popisů výrobků v internetu
na našich stránkách www.robbe.com.
Veškeré údaje o směru, jako např. „vpravo“, jsou udávány ve
směru letu.
Pokyny k provozu
Jakopohonjevmodeluzabudovanýstřídavýmotorsvnějšímroto-
rem a dmychadlem.
Motor je připraven k provozu a propojen s regulátorem.
K uvedení do provozu musíte připojit Li-Poly akumulátor.
Návod pro nastavení regulátoru najdete v příloze návodu
Pokyny k RC-soupravě
K řízení modelu budete potřebovat minimálně 4-kanálový vysílač
s delta mixérem. Obzvláště pak doporučujeme soupravy 2,4 GHz.
Serva pro kombinovaná křidélka a výškovku jsou již zabudována.
Zdroj proudu přijímače zajišťuje zabudovaný regulátor BEC.
Při kontrole funkce serv a kormidel přesuňte ovládací kniply do nulo-
vé polohy (kniply a ovládače trimů na vysílači do středové polohy).
Při uvedení do provozu přesuňte knipl plynu vždy do polohy vypnu-
tého motoru (Motor Aus). Teprve potom připojte akumulátory.
Po ukončení provozu vždy nejdříve odpojte akumulátory od
regulátoru a až potom vypněte vysílač.
Při veškerých činnostech na dílech dálkového ovládání, motoru
nebo regulátoru vždy dbejte pokynů uvedených v návodu k
obsluze.
Stejně tak si před prvním uvedením do provozu pozorně
přečtěte návod k obsluze nabíječe a zacházení s Li-Poly aku-
mulátory
Lepení, doporučená lepidla
Před lepením zkuste díly vždy zkompletovat nejdříve „nasucho“.
robbe Speed 1 č. 5062
Aktivační sprej č. 5020
Dávejte při lepení pozor, aby se lepidlo nedostalo na nabarvené
plochy a nepoškodilo je.
Doporučené příslušenství
Označení Obj. č.
Dálkové ovládání T6EX-R6308SBT
2,4 GHz FASST F4106
Vysílačový aku 8NIMH 2000 4548
ROXXY® POWER ZY 3S 1000mAh 30C 6911
anebo
2x ROXXY® POWER ZY 2S 1000mAh 30C 6910
zapojených v sérii
Konektor pro aku 8895
Smršťovací hadička, pr. 4,8 5151
Nabíječ např.
POWER PEAK® Uni 7 EQ, 230V 8564
Nabíjecí kabel vysílačových aku F1415
Nabíjecí kabel 8881
Suchý zip 1713
Obsah stavebnice
•Dekoracíopatřená,smontovanásadadílůzEPO(trup/křídlo,kryt
pohonné jednotky, kryt kabiny s kokpitem)
•SeparátnísměrovkyanostrupuzpěnovéhoplastuEPO
•Drobnédílyproovládáníkormidel
•NamontovanédmychadloØ50mm
•Namontovanýstřídavýmotoraregulátor
•2xnamontovanáservarobbeE-COLINE8G
•Vícejazyčnýmontážnínávod
Náhradní díly
Obj.č. Označení
25800001 dmychadlo Ø 50 mm
25800002 střídavý motor
25800003 kryt kabiny
26000001 serva robbe E-COLINE 8G
8629 střídavý regulátor ROXXY® Control 930
Obr. 1 a 2
- Nalepte směrovky.
Obr. 3 a 4
- Nalepte špičku trupu na trup.
Obr. 5
- Zástavba přijímače: Zapojte serva a regulátor k přijímači. Dbejte
přitom pokynů v návodu k dálkovému ovládání ohledně přiřazení
kanálů a dávejte pozor na polaritu servokabelů.
(Oranžový impulzní kabel odpovídá u robbe-Futaba bílému kabelu).
- Vložte přijímač do trupu a uložte přijímačovou anténu/antény.
Obr. 6
- Opatřete akukabel kouskem smršťovací bužírky. Naletujte kon-
covky podle obrázku a letovaná místa zaizolujte smršťovací
bužírkou.
Pozor: Zapojte akumulátory k regulátoru se správnou polari-
tou! Přepólováním akumulátorů zničíte regulátor
Obr. 7 a 8
Sender = vysílač
Motor “aus” = motor „vypnuto“
- Nabijte pohonný akumulátor.
- Zapněte vysílač, přesuňte knipl plynu do polohy vypnutého
motoru „Motor aus“.
- Nabitý letový aku opatřte suchým zipem, vložte jej do trupu a
připojte jej. Vyčkejte sled tónů regulátoru.
- Nasaďte kabinku. Kabina je upevněna magnetickým uzávěrem a
jazýčkem.
Obr. 9 a 10
Querruder = křidélko
Höhenruder= výškové kormidlo
rechts = vpravo
- Aktivujte delta mix ve vysílači.
- Překontrolujte přiřazení kanálů ke kormidlům, pokud je to nutné,
zaměňte konektory.
- Překontrolujte nulovou polohu kormidel. Popř. uvolněte
šrouby nastavitelných koncovek, nastavte kormidla na „neutrál“
a šrouby opět přitáhněte.
Návod ke stavbě a obsluze
23
© robbe Modellsport
- Proveďte kontrolu smyslu otáčení serv.
- Při pohybu kniplu křidélka doprava (a) se musí pravé křidélko (a)
vychýlit nahoru a levé dolů (b).
- Pokud přitáhnete knipl výškového kormidla směrem k sobě (c),
klapka výškového kormidla se vychýlí nahoru (c).
- Při opačných pohybech kormidel opravte smysl otáčení funkcí
revers na vysílači.
- Všechna ovládání musí být dobře upevněna a mít lehký chod.
Obzvláště překontrolujte, zda pevně drží matičky na nastavo-
vacích koncovkách.
- Velikostí výchylek jsou vždy měřeny na vnitřní straně kormidel.
- Uvedené výchylky kormidel jsou pouze orientační hodnoty.
Přesné nastavení musí provést každý pilot sám dle svých indivi-
duálních zvyklostí při řízení.
- Stejně tak případné nastavení Expo se provádí dle vlastních zvy-
klostí při řízení.
Obr. 11
Chod motoru
Podržte model.
Před modelem se nesmí při testu motoru nacházet žádné
předměty jako nářadí apod., protože by je mohlo dmy-
chadlo nasát.
Přidejte plyn. Motor se musí rozběhnout. V zadní části trupu
musíte cítit výrazné proudění vzduchu.
- Přesuňte knipl plynu zpět do polohy vypnutého motoru (Motor
Aus). Teprve potom odpojte akumulátory od regulátoru a vypněte
vysílač.
Obr. 12
- Pro určení polohy těžiště vložte do trupu akumulátory, ale neza-
pojujte je.
- Označte si při pohledu zespodu těžiště na obou stranách trupu.
- Podepřete model v těžišti (C.G.) a nechejte jej vybalancovat.
Ideální polohy těžiště dosáhnete, když model směřuje špičkou
trupu lehce dolů a zůstane v rovnováze.
- Pokud je to nutné, přesuňte pohonný akumulátor.
- Označte si v trupu polohu akumulátorů, abyste akupack při
případné výměně umístili zpět do správné polohy.
- Zajistěte pak akumulátory v odpovídající poloze kouskem poly-
styrénu, aby se během letu nepřesunovaly a neměnily tak polohu
těžiště.
- Po opětovném nabití pohonných akumulátorů je model připraven
k letu.
Zalétávání, tipy pro létání
Před prvním startem dbejte doporučení, uvedených v
odstavcích „Běžné testy před startem“, „Provoz mode-
lu“ a „Bezpečnostní pokyny“.
- Pro zalétnutí modelu byste měli zvolit pokud možno bezvětří.
- Pro první lety je vhodná např. louka nebo velká plocha bez
překážek (stromy, ploty, vedení vysokého napětí apod.).
- Znovu proveďte kontrolu funkcí.
- Pro start z ruky byste si měli vzít na pomoc někoho, kdo by model
s dostatečnou silou a švihem hodil do vzduchu.
- Start modelu se provádí vždy přímo proti větru.
- Zapněte motor a odstartujte model prudkým hodem proti větru.
- Ponechte model Nano-Vector v rovném letu, nepokoušejte se o
zatáčky v blízkosti země.
- Pokud je to nutné, dotrimujte kormidla tak, abyste dosáhli plynu-
lého stoupavého letu.
- Překontrolujte reakce modelu na výchylky kormidel. Popř. by se
měly výchylky po přistání odpovídajícím způsobem zvětšit nebo
zmenšit.
- Vyzkoušejte si v dostatečně bezpečné výšce minimální rychlost
modelu.
- Přistání zahajujte vždy s dostatečně dlouhým přistávacím
náletem.
- Při nabíjení vždy vypnout motor, aby se vyloučilo poškození dmy-
chadla vlivem nečistot.
- Pokud to je nutné model dotrimujte, upravte po přistání délku
táhel a páky trimu přesuňte na vysílači zpět do nulové polohy, aby
byla pro další lety na obou stranách k dispozici plná dráha trimu.
Obr. 13, Přístup ke dmychadlu a regulátoru
- V případě údržby či opravy je dmychadlo přístupné zespodu.
Při otevírání trupu postupujte následovně:
- Víko trupu je přidržováno magnéty. Vytlačte víko zevnitř.
- Odejměte kryt trupu.
- Po uvolnění konektorů lze vymontovat regulátor a dmychadlo.
Zapamatujte si barevné přiřazení kabelů.
- Při zpětné montáži postupujte v opačném pořadí.
robbe Modellsport GmbH & Co. KG
Nano-Vector ARF
2580
Čís.
Návod ke stavbě a obsluze
24
© robbe Modellsport
Regulátor Nano-Vector ARF
2580
Čís.
Návod ke stavbě a obsluze
25
© robbe Modellsport
Před uvedením regulátoru do provozu si prosím pečlivě přečtěte tento provozní návod.
Technická data, regulátor BL-ESC 30 A:
Trvalý proud: 30 A
Špičkový proud: 40 A (>10 sec.)
Bec-mód: lineární
BEC-výstup: 5V / 4 A
Počet článků Li-Poly: 2 - 4
Počet článků NiMH/NiCd: 5 - 12
Ochrana proti podpětí: ja
Rozměry (regulátor): 23 x 43 x 6 mm
Hmotnost: 25 g
Pozor: Regulátor není chráněn proti přepólování. Přepólování akumulátoru na připojovacím
kabelu regulátoru vede k okamžitému poškození regulátoru.
Pokud má být místo BEC systému použit samostatný přijímačový aku-
mulátor, musí se vytáhnout červený vodič na přijímačovém připojovacím
kabelu regulátoru z krytu konektoru a zaizolovat proti zkratu.
VELMI DŮLEŽITÉ: Protože mají různé vysílače rozdílně nastavené
hodnoty plynu, doporučujeme, abyste při zaučování rozsahu plynu používali funkci nasta-
vení rozsahu plynu (“Gasbereich-Einstellfunktion”). Prosím, přečtěte si v návodu odpovídající
odstavec:”Nastavení plného plynu a polohy STOP”.
Uvedení regulátoru do provozu:
Úplně stáhněte páku plynu, poté zapněte vysílač.
Připojte akumulátory k regulátoru.
Podle nastaveného typu akumulátoru budou zaznívat následující signály:
Li-Poly: Zazní dvě zvukové sekvence:
1: “***” pro rozpoznání 3S Li-Poly aku. Počet článků je automaticky rozpoznán. (Počet tónů
odpovídá počtu článků).
2: “*” signál pro zapnutou brzdu.
“**” signál pro vypnutou brzdu.
NiMH / NiCd: Zazní jedna zvuková sekvence:
Zde zazní “*“ popř.. “**” jako signál zapnuté nebo vypnuté brzdy.
Regulátor je připraven k provozu.
Přesuňte knipl plynu dopředu: Motor se spouští.
Nastavení polohy plného a vypnutého plynu: (v případě nového vysílače byste se nejdříve
měli dobře seznámit s rozsahem nastavení plynu)
Zapněte vysílač, přesuňte páku plynu dopředu.
Propojte akumulátory s regulátorem.
Zazní “--, --”. Během čtyř opakování přesuňte páku plynu do požadované polohy STOP.
Zazní “--” jako signál pro rozpoznání polohy STOP. Poté zazní zvuková sekvence podle typu
nastavených akumulátorů. Regulátor je připraven k provozu.
Ochranné funkce
1. Ochrana proti přehřátí:
Pokud teplota regulátoru přesáhne 110°C, sníží regulátor výstupní napětí.
2. Ochrana proti výpadku impulzu plynu:
Pokud vypadne impulz plynu na jednu sekundu, sníží regulátor výstupní napětí. Při dalším
2-sekundovém výpadku regulátor výstupní napětí úplně vypne.
Popis funkcí:
1. Poloha plného plynu / stop poloha
2. Nastavení brzdy: Brzda EIN - zapnuto / brzda AUS - vypnuto.
Předvolba = brzda AUS - vypnuto
3. Typ akumulátoru: Li-xx (Li-Ion nebo Li-Poly) / Ni-xx (NiMH nebo NiCd), předvolba = Li-xx.
4. Odpojení při podpětí: nízké / střední / vysoké. Předvolba = střední
1) U Li-xx akumulátorů je počet článků automaticky rozpoznán. Vypínací napět nízké/
střední/vysoké při:
2.8V/3.0V/3.2V. Např. nastavení vypínacího napětí - střední u 3-čl. Li-Poly vychází na: 3
x 3=9V.
2) U NiMH/NiCd akumulátorů, vypínacího napětí nízké / střední / vysoké při: 50%/60%/65%
počátečního napětí. Např. při 6 článcích NiMH akumulátorů je hodnota napětí při plně
nabitých článcích 1.44 x 6=8.64V, při nastavení nízkého vypínacího napětí je hodnota
vypínacího napětí: 8.64 x 50%=4,32V.
5. Nastavení výrobcem: Hodnoty se vrátí zpět na původní nastavení výrobcem (viz progra-
mování).
6. Timing: (časování): automatické / střední / rychlé, předvolba = automatické.
Pro většinu motorů je vhodné zvolit automatické časování. Pro vyšší výkon doporučujeme
pro dvoupólové motory pomalé časování (Inrunner) a pro 6-ti a vícepólové motory velmi
rychlé. Před zkušebním letem proveďte zkoušku stavu.
7. Spouštěcí mód: normal / pomalé / velmi pomalé, předvolba = normal
Normal je vhodný pro modely letadel. Rychlost spuštění při pomalém módu je 1s, při velmi
pomalém módu 1,5s - počítáno od spuštění po plný plyn. Velmi pomalé spouštění je vhod-
né obzvláště pro motory s převodovkou.
8. RPM Control Heli mód
Předvolba: off / vypnuto
Při zapnutém Governor módu se brzda deaktivuje. Podpěťové odpojení se nastaví na redu-
kovaný výkon.
9. Směr otáčení motoru: Směr otáčení motoru lze elektronicky změnit (viz programování).
Technická data střídavého motoru:
Provozní napětí : 11,1 V
(3S LI-Poly)
Zatěžovací proud max.: ca. 16 A
Volnoběžné otáčky: 4300 ot.min/V
Rozměry š x d: 23,6 x 37,5 mm
Průměr hřídele: 3 mm
Hmotnost: 40 g
26
© robbe Modellsport
Regulátor Nano-Vector ARF
2580
Čís.
Návod ke stavbě a obsluze
10. Změna kmitočtu impulzů 8 kHz / 16 kHz. Předvolba 8 kHz
8 kHz: kmitočet impulzů pro dvoupólové motory, např. Inrunnery
16 kHz: kmitočet impulzů pro motory s více než dvěma póly, např. Outrunnery.
11. Mód vypínacího napětí: Předvolba: redukce výkonu
Soft: redukce výkonu,
Hart: úplné odpojení.
Programování
1. Zapněte vysílač, přesuňte knipl plynu úplně nahoru a připojte akumulátory k regulátoru (ESC).
2. Po 5s zazní první zvuková sekvence programovacího módu. Pokud plyn zůstane v poloze
plného plynu, signalizuje regulátor postupně různé zvukové sekvence pro nastavitelné para-
metry - viz tabulka.
3. Zvuková sekvence pro každý jednotlivý parametr se 4x opakuje. Při nastavování parametrů
přesuňte knipl plynu během čtyř opakování do polohy stop. Poté zazní zvuková sekvence
podle nastaveného typu akumulátorů (viz “Uvedení regulátoru do provozu”).
Upozornění: Po každé změně některého z parametrů musíte pro převzetí nastavení odpojit
regulátor od akumulátorů na ca. 5s.
Při každém programovacím kroku lze vždy nastavovat pouze jeden parametr.
Zvukové sekvence v programovacím módu
Zvukové sekvence Funkce regulátoru
1 poloha plného plynu / STOP
--, --, --, --
2 Brzda
_*, _*, _*, _* Brzda ON / OFF (Ein/Aus)
3 Typ akumulátoru
~, ~, ~, ~ NiMH / NiCd
~~, ~~, ~~, ~~ Li-Poly
4 Podpěťové odpojování
*_ _*, *_ _*, *_ _*, *_ _* nízké 2.8V/50%
*_ _ _*, *_ _ _*, *_ _ _*, *_ _ _* střední 3.0/60%
*_ _ _ _*, *_ _ _ _*, *_ _ _ _*, *_ _ _ _* vysoké 3.2V/60%
5 Reset na původní nastavení výrobcem
—, —, —, — Reset
6 Timing
–, –, –, – automatické (7-30°)
– –, – –, – –, – – pomalé (7-22°)
– – –, – – –, – – –, – – – rychlé (23-30°)
7 Spouštěcí mód
vv, vv, vv, vv super pomalý
v, v, v, v pomalý
vvv, vvv, vvv, vvv normal
8 Heli mód
_*_, _*_, _*_, _*_ regulace otáček z po
_**_, _**_, _**_, _**_ malého náběhu, 5s
zpoždění/pomalý
náběh,
_***_, _***_, _***_, _***_ 15s zpoždění
9 Směr otáčení motoru
W, W, W, W doprava / doleva
10 Kmitočet impulzů
//, //, //, // 8kHz
\\, \\, \\, \\ 16kHz
11 Mód podpěťového odpojení
---“, ---“, ---“, ---“ redukce výkonu
“---, “---, “---, “--- úplné odpojení
Bezpečnostní pokyny
Dodržujte pořadí při zapínání: Zapněte vždy nejdříve vysílač a potom přijímač. Při
vypínání postupujte v opačném pořadí.
Dbejte technických dat.
- Dbejte na správnou polaritu u všech připojovacích kabelů.
- Vyvarujte se zkratům.
- Zabudujte příp. zabalte regulátor tak, aby nepřišel do kontaktu s mastnotami, olejem nebo
vodou. Zajistěte dostatečnou cirkulaci vzduchu.
- Při uvedení do provozu se nikdy nepřibližujte do oblasti točící se vrtule - hrozí nebezpečí úrazu.
Záruční podmínky
Na tento výrobek se poskytuje záruka 24 měsíců od data prodeje. Pokud chcete uplatnit svůj
nárok na záruku, obraťte se na svého prodejce, poskytovatele záruky, který je pro to způsobilý.
V záruční době jsou všechny opravy způsobené výrobní nebo materiálovou vadou prováděny
zdarma v rámci servisu. Další nároky, jako např. následné škody, nelze uplatňovat.
Náklady spojené s odesláním do servisu hradí zákazník (prodejce), zaslání zpět od nás je již
zdarma. Zásilky zatížené poplatky nemůžeme přijmout.
Za škody vzniklé při dopravě nebo ztrátu nemůže firma Robbe převzít zodpovědnost. Proto
doporučujeme využít příslušných pojištění.
Své nabíječe zasílejte vždy servisu ve Vaší zemi, který je k tomu určen.
Pro zpracování Vaší záruční opravy je nutno:
- přiložit doklad o koupi nabíječe
- nabíječ musí být obsluhován v souladu s návodem k použití
- byly použity jen doporučené zdroje napětí a příslušenství Robbe
- nabíječ nebyl vystaven vlhku, nebyly zde zjištěny žádné cizí zásahy, přetěžování nebo mecha-
nická poškození
- pokuste se uvést možné důvody závady
27
© robbe Modellsport
Regulátor Nano-Vector ARF
2580
Čís.
Návod ke stavbě a obsluze
Varovné tóny a hledání chyb
Chyby Možné důvody Řešení
Motor neběží, avšak lze slyšet zvukovou signalizaci při zapnutí, tzn., že regulátor
zkouší automaticky určit počet článků.
Motor neběží, ani není slyšet žádnou zvukovou signalizaci při spuštění. Nefungují
serva.
Motor neběží, ani není slyšet žádnou zvukovou signalizaci při spuštění; AVŠAK:
serva fungují.
Po zapnutí regulátoru motor neběží. Dva akustické signály, poté krátká pauza
(** ** ** **).
Po zapnutí regulátoru motor neběží.
Jednoduchýtón,potékrátkápauza
(* * * * ).
Po zapnutí regulátoru motor neběží. Trvalé tóny (****).
Po zapnutí regulátoru motor neběží.
Zazní dva dlouhé signalizační tóny, poté dva krátké (_ _ * * ).
Motor se otáčí špatným směrem
Motor se za letu zastavuje.
Motor se nečekaně spouští; regulátor je přehřátý.
Nebyla provedena kalibrace funkce plynu regulátoru.
Volný konektor mezi akumulátorem a regulátorem.
Žádný proud.
Vadný letovaný spoj (studená letovací místa).
Přepólovaný kabel akumulátorů.
Zpojení mezi regulátorem a přijímačem (kabel plynu) je přepólované.
Vadný regulátor.
Volný konektor mezi regulátorem a motorem.
Spálené vinutí motoru.
Vadný letovaný spoj (studená letovací místa).
Napětí akumulátoru je mimo přípustný rozsah.
Regulátor nemůže najít žádný normální impulz plynu z přijímače.
Páka plynu není vkoncové poloze, když se vysílač zapíná.
Přepólování kabelu plynu, proto reguátor přepne do programovacího módu.
Přepólovaný kabel mezi motorem a regulátorem
Chybí impulz plynu
Hodnota napětí akumulátorů klesla až na ‘hranici podpětí’.
Může být vadné propojení kabelů.
Pravděpodobně rušení v letové zóně.
Nedostatečné chlazení
Serva potřebují příliš mnoho proudu; regulátor je přetěžován
Motor je příliš silný, popř. je příliš velká vrtule
Kalibrujte funkci plynu regulátoru.
Vyčistěte nebo vyměňte konektory.
Zabudujte plně nabité akumulátory.
Konektory kabelů musí být naletovány čistě.
Překontrolujte polaritu kabelu, popř. ji změňte.
Překontrolujte kabel regulátoru, popř. upravte kontakty.
Vyměňte regulátor.
Vyčistěte nebo vyměňte konektory.
Vyměňte motor.
Znova naletujte konektory.
Nahraďte akumulátor plně nabitými články.
Překontrolujte napětí akumulátorů
Překontrolujte, jestli je propojený kabel regulátoru s kanálem plynu přijímače.
Překontrolujte vysílač, popř. přijímač, abyste zjistili, jestli je skutečně vysílán
impulz plynu (zapojte servo, abyste mohli přezkoušet funkci kanálu plynu).
Přesuňte knipl plynu úplně dozadu.
Zvolte na vysílači menu pro revers serv, reverzujte kanál plynu.
Upozornění: Přepněte kanál plynu futaba vysílače na ‘Reverse’.
Vyměňte dva ze tří kabelů mezi regulátorem a motorem nebo zvolte funk-
ci ‘směr chodu motoru’ (přes programovací mód regulátoru), popř. změňte
předprogramované parametry.
Překontrolujte, zda je dálkové ovládání v pořádku.
Překontrolujte polohu regulátoru, popř. i přijímače. K potlačení rušení musí být
mezi těmito díly dostatečné množství vzduchu.
Zabudujte do kabelu plynu regulátoru feritový krožuek.
Okamžitě s modelem přistaňte a vyměňte akumulátory.
Přezkoušejte kabel, je zde možnost jeho poškození.
Normální provoz regulátoru může být ovlivněn rušivými vlivy v okolí. Znovu
zapněte regulátor, zda normálně funguje. Pokud se tím problém nevyřeší,
přezkoušejte funkci regulátoru v jiné letové zóně.
Zabudujte regulátor na jiné místo s dostatečnou cirkulací vzduchu.
Zkuste použít menší serva, která regulátor nepřetěžují. Maximální proud obvodu
nesmí překračovat technická data proudového obvodu BECu .
Použijte slabší motor, příp. menší vrtuli.
Tímto firma robbe Modellsport GmbH & Co. KG prohlašuje, že je tento výrobek v
souladu se základními nařízeními a ostatními relevantními předpisy dle odpoví-
dajících CE směrnic. Originál prohlášení o shodě najdete na internetu na www.
robbe.com u příslušného popisu výrobku pod tlačítkem „Conform“.
Uvedený symbol upozorňuje na skutečnost, že musí být výrobek na konci své
životnosti zlikvidován v místě k tomu určenému a ne v běžném domácím odpadu.
Zlikvidujte výrobek v místní komunální sběrně nebo recyklačním centru. Toto platí
pro země, které jsou členy EU i pro ostatní evropské země s odlišnými sběrnými
systémy.
Chyby a technické změny vyhrazeny
Copyright robbe-Modellsport 2012 Kopírování a tisk, jakož i výňatky z textu
návodu, jsou povoleny pouze s písemným svolením firmy robbe Modellsport
GmbH & Co. KG.
Servis:
Adresu příslušného servisního partnéra pro Vaší zemi naléznete v internetu
pod: www.robbe.com
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28

ROBBE Nano-Vector Operativní instrukce

Kategorie
Dálkově ovládané hračky
Typ
Operativní instrukce