8 BRIGGSandSTRATTON.COM
Provoz
Zemnicí svorka
Elektrocentrála je vybaven zemnicí svorkou. Místní elektrotechnické předpisy mohou vyžadovat připojení
kvhodnému uzemnění. Nulový vodič elektrocentrály je plovoucí, což znamená, že střídavé vinutí statoru je
izolováno od zemnicí svorky azemnicích kolíků střídavých zásuvek. Elektrická zařízení, jako jsou proudové
chrániče, které vyžadují uzemnění nulového vodiče nemusí stouto elektrocentrálou pracovat správně.
Zvláštní požadavky
Pro zamýšlené použití elektrocentrály mohou být vplatnosti národní amístní předpisy nebo nařízení. Poraďte se
nulový vodič.
Umístění elektrocentrály Obrázek
4
Vzdálenosti apohyb vzduchu
Umístěte elektrocentrálu ve venkovních prostorách, kde se nebudou hromadit smrtící výfukové plyny.
NEUMÍSŤUJTE elektrocentrálu do míst, kde by mohlo docházet k hromadění výfukových plynů (A), které by se
mohly dostat dovnitř potenciálně obydlené budovy. Zkontrolujte, zda výfukové plyny nemohou pronikat okny,
dveřmi, ventilačními otvory nebo jinými otvory do uzavřeného prostoru. Při umísťování elektrocentrály berte
vúvahu běžné proudění větru a vzduchu.
Spuštění motoru Obrázek
2
3
1. Ujistěte se, že je elektrocentrála umístěna na hladkém arovném povrchu.
UPOZORNĚNÍ Pokud není elektrocentrála umístěna na hladkém arovném povrchu, nemusí se spustit nebo se
může při provozu zastavit. Umístění jednotky na jakýkoliv povrch, který blokuje spodní chladicí aodvzdušňovací
prostor, může mít za následek ztrátu výkonu. Pokud dojde ke ztrátě výkonu, pak elektrocentrálu vypněte a před
restartováním nechte vychladnout.
2. Ujistěte se, že je přepínač režimu POWERSMART (3, K) ve vypnuté poloze (O).
3. Přepněte přepínač motoru (3, F) do zapnuté polohy (I).
4. Přepněte odvzdušňovací páčku palivové nádrže (2, A) do zapnuté polohy (I).
5. Zatlačte páčku sytiče (3, C) do polohy (
).
UPOZORNĚNÍ Chcete-li spustit motor poprvé, poté, co došlo palivo, nebo po dlouhé době skladování, naplňte
palivovou nádrž po červenou rysku, jak je popsáno včásti Doplnění paliva. Spuštění bude vyžadovat více pokusů,
protože se zpalivového systému musí odstranit nahromaděný vzduch.
6. Uchopte rukojeť ručního startéru (3, E) apomalu táhněte, dokud neucítíte slabý odpor. Poté prudkým
zatáhnutím nastartujte motor.
7. Přesuňte páčku sytiče do polohy spolovičním přiškrcením a dvakrát zatáhněte rukojeť ručního startéru.
8. Pomalu přesuňte páčku sytiče do spuštěné polohy (
). Pokud motor běží nepravidelně, přesuňte
páčku sytiče do polohy spolovičním přiškrcením, dokud se motor nerozeběhne správně apoté přesuňte
páčku sytiče do spuštěné polohy (
).
UPOZORNĚNÍ Pokud je motor zahlcený, přesuňte páčku sytiče do spuštěné polohy (
) astartujte, dokud
motor nenaskočí.
UPOZORNĚNÍ Pokud motor po 3 zataženích nastartuje, ale nespustí se, nebo pokud se vypíná za provozu,
ujistěte se, že je elektrocentrála umístěna na rovném povrchu azkontrolujte hladinu oleje vklikové skříni.
Tato elektrocentrála je vybavena zařízením pro ochranu před nízkou hladinou oleje. Pakliže je elektrocentrála
vybavena tímto zařízením, je pro spuštění motoru nutná správná hladina oleje.
Připojení elektrických spotřebičů
U230V zásuvek elektrocentrály používejte pouze kvalitní, dobře izolované prodlužovací kabely. Před každým
použitím prodlužovací kabely zkontrolujte. Ověřte, že jsou všechny prodlužovací kabely dostatečně dimenzovány
anejsou poškozeny. Prodlužovací kabely používejte co nejkratší, aby se minimalizovala ztráta napětí.
1. Ujistěte se, že se rozsvítila zelená kontrolka výstupu (může se rozsvítit až po třech sekundách).
2. Po spuštění nechte motor několik minut ustálit a zahřát.
3. Zapojte aspusťte požadované spotřebiče sparametry 230V stříd., jedna fáze, 50Hz.
UPOZORNĚNÍ
Nepřetěžujte elektrocentrálu.
UPOZORNĚNÍ Překročení povoleného příkonu aproudu může vést kpoškození elektrocentrály a elektrických
zařízení, která jsou kelektrocentrále připojena.
NEPŘEKRAČUJTE povolený příkon aproud. Podrobné informace naleznete vkapitole Nepřetěžujte
elektrocentrálu včásti Provoz.
Zastavení motoru
1. Vypněte motor aodpojte veškeré elektrické spotřebiče ze zásuvek. NIKDY nespouštějte ani nezastavujte
motor spřipojenými azapnutými elektrickými zařízeními.
2. Přesuňte přepínač režimu POWERSMART do vypnuté polohy (O).
3. Nechte motor několik minut běžet na volnoběh, aby se ustálily teploty jednotlivých částí motoru a
elektrocentrály.
4. Přesuňte přepínač motoru do vypnuté polohy (O).
5. Přepněte odvzdušňovací páčku palivové nádrže do vypnuté polohy (O).
VAROVÁNÍ Teplota výfukových plynů může vést ke vznícení hořlavin, konstrukcí nebo poškození
palivové nádrže apožáru, což může mít za následek úmrtí, vážné zranění
a/nebo poškození majetku.
Kontakt soblastí tlumiče výfuku může způsobit popáleniny vedoucí kvážnému
zranění.
výrobce původního zařízení, prodejce nebo dodavatele.
VAROVÁNÍ
Napětí elektrocentrály může způsobit úraz elektrickým proudem nebo popáleniny
snásledkem smrti nebo vážného zranění.
kabely.
bez bot nebo máte mokré ruce či nohy.
VAROVÁNÍ Poškozené nebo přetížené elektrické kabely se mohou přehřát, spálit nebo může dojít
kelektrickému oblouku snásledkem smrti, vážného zranění a/nebo poškození majetku.
VAROVÁNÍ Zpětný ráz startovací šňůry (rychlé zatažení) táhne ruku arameno směrem kmotoru
rychleji, než se můžete pustit amůže mít za následek zlomeniny, pohmožděniny apodvrtnutí
vedoucí kvážným poraněním.
zabránili zpětnému rázu.
VAROVÁNÍ Běžící motor produkuje oxid uhelnatý, což je bezbarvý jedovatý plyn bez zápachu.
Vdechování oxidu uhelnatého může způsobit smrt, vážné zranění, bolest hlavy, únavu,
závratě, zvracení, zmatenost, křeče, nevolnost nebo mdloby.
otvory výfukové plyny.
nebo ohrazení, a to ani v případě, že jsou otevřená okna adveře.